Frysna tassar - Vinterskor hund

Sv: Frysna tassar - Vinterskor hund

Fick hem mina muttluks idag, efter 16 dagars leveranstid.. :mad: Men de passade självklart inte...storleksmässigt passade de nog, men de var så otroligt hårda o stela, så min hund stod bokstavligen talat på tå när han hade dom på sig, o pga att han väger drygt 1kg så räckte inte hans vikt till att trycka ner dom så de formar sig efter tassen så som de ska... o på tå ville han ju inte gå.. så har redan skickat tillbaks dom :/

Dom passar säkert bättre till lite större hundar

Har sökt efter dom nu på nätet, men hittade bara engelska sidor.. Finns dom i nån svensk butik? O framförallt på nätet? Så jag slipper åka in till nån butik :)

Jag köpte mina på arkens zoo i göteborg. Arkens zoo finns även i malmö. Och de säger säkert sådana där. Ring och kolla.
Vet inte om de går att beställa på internet...jag hittar också bara engelska sidor :crazy:
:bump:

Fick hem mina muttluks idag, efter 16 dagars leveranstid.. :mad: Men de passade självklart inte...storleksmässigt passade de nog, men de var så otroligt hårda o stela, så min hund stod bokstavligen talat på tå när han hade dom på sig, o pga att han väger drygt 1kg så räckte inte hans vikt till att trycka ner dom så de formar sig efter tassen så som de ska... o på tå ville han ju inte gå.. så har redan skickat tillbaks dom :/

Dom passar säkert bättre till lite större hundar

Så gjorde mina pinscher också i början. När jag satt på dem skorna första gången så stod dem på tå och blev så gott som handikappade för dem inte förstod hur dem skulle stå med skorna på. Och släpade framtassen bakom sig för dem inte förstod riktigt. Men då fick jag visa att dem skulle ställa ner tasse och sen när man väl börja gå så glömde dem bort att dem hade skor på sig och gick precis som vanligt.

Har fått andra paret skor igår så igår var första promenaden med skor på alla fyra tassar. Dem har gått med bara baktassarna i skor innan, och tror med ganska stor säkerhet att hundarna uppskattar skorna nu när de är nedåt -13grader.

Bild kommer

KL

Någon mer än jag som fortfarande inte sett skymten av några skor?

Jag fick bara faxen i örat men jag skrev ett mail där jag skrev att har jag inte skorna senast fredag ska jag ha mina pengar tillbaka.

Nu har Ping inte kunnat gå långpromenader på 3 veckor pga kylan och eftersom jag beställt har jag inte heller kunnat skicka efter från något annat ställe :mad:

O jag skickade ju tillbaka mina skor samma dag jag fick dom, o har fortfarande inte fått pengarna tillbaka.. :mad: Ringde dom förra vecka för o kolla att dom fick dom o hon sa ja o att hon skulle skicka pengarna så snart som möjligt..men har fortfarande inte fått dom.. Ringde flera gånger idag, varje gång var det telefonsvararen som svara o dom sa att man ska lämna namn o nummer så ringer dom upp... o dom har inte ringt... :mad:

63446_10150140196672646_774242645_8068653_4935940_n.jpg

Trots de varit under -20 ute idag har jag kunnat ge hundarna en långpromenad på ca 45min pga dessa fantastiska skor. Bästa köpet i år! Men jag instämmer om att de varit väldigt dålig service vid beställning/leverans. Första paret kom efter 12dagar och andra paret efter 18dagar, trots jag beställde dem vid samma tillfälle och hon lova lägga dem på lådan samma dag som jag ringde. OCh då stod de även på deras hemsida att dem har 7dagars leveranstid. Väldigt dålig service. Men för mig har de iaf varit värt väntan.

(bild tagen med min jätte dåliga mobilkamera på 1.3megapixel)

KL

YEY! Beställde skor åt vovve på h**ks eftersom de har fraktfritt nu fram till 26:e och de kom redan idag!! Jag beställe i måndags! Jag trodde inte de skulle komma före jul för de skrev inte det heller! Ska hämta ut dem senare.

*kl*

Här går vovve med bäbisstrumpor på tassarna fast satta med gummiband men lär nog byta till skor istället för det går snabbare att sätta på.

KL

Wow, de ringde upp! Jag ska ha skorna imorgon sa hon, får se hur det går...

Ja hon ringde upp mig nyss också, sa att hon skickat pengarna när jag ringde, men att det ju kan ta ett par dagar då vi inte har samma bank, o sa jag ska kolla imorgon igen...hmm...det tar inte 6 arbetsdagar att få pengar från olika banker :mad:

Jag fattade inte riktigt vad hon menade. Först sa hon att de hade jättemycket att göra och att jag och en till blivit bortglömda och frågade om jag hade fått skorna idag. Sedan sa hon att hon skulle skicka dem idag så jag börjar befara att mina pengar är hejdå :(

Löste mitt problem nyss...inte så värst bra kanske, men det får duga, var verkligen helt desperat nu då han absolut vägrat röra på sig ute sen igår, vi har ovanligt kallt här nere nu...
Men så jag klippte av "fingrarna" på en disk-/gummihandske o satte dom på hans tassar med gummisnoddar :p O jo, han gick i dom obekymrat ute :)

20101222181451508516258_sbig.jpg

20101222181519806516258_sbig.jpg

Man får vara kreativ :D

Jag gick in på ebay och klickade hem de här alldeles nyss:
hundskor-till-billy_122900222.jpg

70 kronor för fyra nya hundskor, jag anser att det är värt ett försök ;)
Hoppas bara att det inte tar helt sjukt lång tid att skicka från Hong Kong...

Just nu är det 22 grader kallt här. Varken jag eller Billy är särskilt nöjd med den siffran. :crazy:

KL

YEY! Beställde skor åt vovve på h**ks eftersom de har fraktfritt nu fram till 26:e och de kom redan idag!! Jag beställe i måndags! Jag trodde inte de skulle komma före jul för de skrev inte det heller! Ska hämta ut dem senare.

Hur listade du ut vilken storlek du skulle beställa? Mor o far har en förväxt cavalier king charles, så small går fetbort, medium vet jag inte hur stort det kan tänkas vara...

Har du något man kan gå efter?

Hur listade du ut vilken storlek du skulle beställa? Mor o far har en förväxt cavalier king charles, så small går fetbort, medium vet jag inte hur stort det kan tänkas vara...

Har du något man kan gå efter?

Det var en som köpt de här så jag frågade henne vad hennes vovve hade för cm längd på sina tassar och då visade det sig att min hade samma str! Min hund somv äger 16 kg och är 50 cm i mankhöjd och har 7 cm långa tassar fram och 6 bak ska ha Small!

Det var en som köpt de här så jag frågade henne vad hennes vovve hade för cm längd på sina tassar och då visade det sig att min hade samma str! Min hund somv äger 16 kg och är 50 cm i mankhöjd och har 7 cm långa tassar fram och 6 bak ska ha Small!

Hmm... då är det kanske samma här då... får kolla tassarna i morgon. Just nu sover han och man ska inte väcka den "björn som sover". :p

Annars har foderbi**n billiga oxå som beställs i 2 pack vilket är bra eftersom de ibland skiljer sig åt rejält och de har skrivit ut längd på sina storlekar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka