Frustar HELA tiden

T

Tasja

Min gammel häst har i år på betet börjat med en ny grej. Han frustar hela tiden när han äter. Och det är inga små frustningar utan rejäla och han får näsflöde. Jag har även hört att han börjat med det ibland när han äter hö också.

Först trodde jag att grässtråna kanske retade näsan men som sagt nu frustar han även vid höintag.

Jag börjar undra om han blivit överkänslig för något?

Nån som har en idé? Känns lite fånigt ringa en veterinär för att hästen frustar mycket.

Det skadar aldrig att ringa o fråga vet. Om han inte har hållt på så förut och att det kommer snor? ur näsan så skulle jag ha ringt.. Det kostar ju inget att fråga.. Dessutom är ingen fråga för dum när det gäller hästägare. Vi hör ju till det oroliga släktet..

Precis så har en häst i vårat stall osså börjat göra. Han går o frustar hela dagarna, med någon minuts mellanrum. Och det är rejäla frustningar, han tar i med hela kroppen.
Har börjat med det nu i vår.
Dom har pratat med vet. utan att få något vettigt svar...
Men det verkar ju som om han skulle vara överkänslig mot nått, iom att det börjat nu ivår...
Näsflöde har han dock ej såvitt jag vet.

Exakt så gör Action! Han har ju inte näsflöde så det rinner men iom att han frustar hela tiden så får han ju som genomskinlig vätska i näsborren.

Jag funderade på pollen, för det ska ju vara extremt pollen år i år. Han frustar också mindre när det regnat har jag märkt.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 970
Senast: emma-vsm
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 412
Senast: Vinur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka