Fruset hösilage *Hjälp*

Sv: Fruset hösilage *Hjälp*

Om nu hästarna går i hagen och skrapar fram gräs under snön som de gladeligen äter upp då? Jo, fastän de har hö ute i hagen så föredrar de att gå och pilla i det frusna gräset under snön! :smirk:
Hyfsat svårt att kontrollera va? Om de inte skulle vilja ha fryst gräs så skulle de väl äta höet istället...kanske en mänsklig värdering det där med att inte äta kall mat?

Jag tror inte att det är bra att äta såna mängder kall mat.Ute får dom ju inte i sig typ 2-4 kilo fruset gräs på en gång.
Tacka vet jag hö eller väldigt torr hösilage.

Skulle inte tro attfruset hösilage är farligt, men jag vet att frusna morötter bildar någon sorts gift och att man inte ska ge det till hästarna,
Inte heller när de tinat. :eek:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
589
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
439
Senast: Elo
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 946
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar