Frusen vovve, vilket täcke?

Ämelie

Trådstartare
Snart börjar vintern närma sig... och vovven behöver något värmande att ha på sig i vinter, men vad ska man välja?
Han är VÄLDIGT frysen, så jag köper inte massa täcken för att det är roligt. Utan jag vill ha ett BRA täcke som står emot kyla, vind, väta och har en bra passform. Har också sett att det finns overaller, men frågan är om det behövs? räcker det inte med ett vanligt täcke?
Ni som har hundar med lite päls, hur löser ni det? Vad har ni för täcken?

/Ämelie - som inte alls var beredd på att vovven skulle vara så här frysen av sig!

Sv: Frusen vovve, vilket täcke?

Min älskar att vara ute även på vintern och även om det är -25 så att han står och skakar i snön av kyla. Jag har ett termotäcke från Dogman som fungerar jättebra även när det är som kallast och han är som mest nytrimmad!

ok, tack för ditt svar! Vet du nån hemsida där man kan kolla på de täcket?
Min hund hatar kyla, snö och regn så ett riktigt varmt täcke är det han behöver, så han slipper känna ännu mer obehag när han fryser.

´Fleecetäcken är ju väldigt varma och lätta. Sen finns ju de med pile´foder i.

Fleece står varken emot väta eller vind, så det går bort.
Behöver att praktiskt också så det inte fastar så mycket spån och hö när han är i stalet.

Vad är det för ras du har?

Vi har även ett tunnare täcke med fleecefoder, för inte lika kalla dagar. Som ett regntäcke med fleece i.

Jag försökte leta reda på var man skulle kunna hitta, men hittade inget. Det borde väl finnas på alla lite större djuraffärer?

Det är en dansk/svensk gårdshund. Och jag tror han är lite extra känslig mot kyla om jag jämför med andra hundar i samma ras som jag träffat.

Jag har nog nästan exakt ett sådant här:

products.php

Ja ett termo är nog ett måste!
dogman täcket såg bra ut, ska nog försöka hitta mig ett likande, för tyvär fanns det inte i min vovves storlek :(

Dogmantäcket är så snyggt för man kan vika kragen :love:

Vad har han för storlek då? Borde ju ha samma stlk som min väl?

35 tror jag, och på hemsidan du länkade tills fanns det ju från 45 och det är nog för stort. tänkte åka in med vovven på en hund affär imorgon så kan man kolla lite på storlekar och så :)

Jag har detta från Hansbo, det är fleecefodrat och vattentätt:

P_422020.jpg

Har inte superbra passform till en dvärgpinscher men sitter nog bättre på en lite grövre hund.

fan, jag var in idag och skulle köpa en hurtta overall till min hund, men dom sa att hurtta hade gått i konkurs och numer bara finns i finland?
(lite ot, hurtta betyder byracka på finska fick jag lära mig när jag var där :p)

Hej på dig.

Jag har en 2 årig dobbis som liksom din är hysteriskt frusen av sig.:cry:
Jag har köpt faktiskt 2 st på Ö&B- Överskottsbolaget som det är pilefoder samt i bävernylon med reflex och mkt bra passform.

Under 100:-, tror det var 89:-,kan då kosta på mig ett par täcken om det skulle bli fuktigt.
Torkar snabbt, och är lätt tvättat, vilket är kanon.

Imprengera detta i maskin är superenkelt om man behöver ha lite mer skydd.

Min nakenfis har ett BREATH-TIME täcke i svart & rött, rätt tjockt. Sitter bra men eftersom hon även fryser om benen så brukar hon ha det över ett fleecetäcke.

7255320.jpg

Hon har även LIMEX-täcke, väldigt mjukt fodrat och med yttertyg av norsk titanduk som är vattenavvisande. Hon använder detta täcke som hösttäcke när det är kyligt ute och kan ärligt säga att det är det bästa täcke jag haft till henne :)

13047505.jpg

Haha skämtar du?
vi fick iaf in nya täcken för nån vecka sen och våran butik ligger i Sthlm ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 684
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 683
Senast: fejt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka