Jag fick en blender i inflyttningspresent, en lite dyrare variant. Hade i frysta jordgubbar, den gick sönder kan jag säga, andra gången jag provade den...
Hoppsan, det låter som en typiskt sådan grej som man inte ska prova! Jag och min blender tackar så mycket! :p

Rostmackor med vegoskivor/ost och kokt ägg

Havregrynsgröt med russin,äggvita och linfrön som toppas med mandelsmör och sen antingen bär eller banan+äpple. Ibland torkade aprikoser också och lite rostade kokosflakes eller kanelrostat bovete

Ibland blir det overnight oats med chia och topping som ovan.

På sommaren oftast turkisk yoghurt med frukt och bär, salt nötblandning och lönnsirap

Ibland mjölk med havrefras med torkade jordgubbar och russin

Kan lyxa till det med bovetegröt, färska frallor, pancakes, toast med pocherat ägg och avokado etc på helgerna.

Borde bli bättre på frukost. Blir alltför ofta mackor även om jag i allmänhet skurit ner på det.

Div grötblandningar relativt ofta annars, även om jag inte tycker det heller är särskilt toppen. Försöker äta mer ägg i allmänhet, det är alltid bra till frukost.. Någon slags fil med "bra" musli, även om det fortfarande kanske inte är perfekt så finns det ju bättre och sämre. Jag har oftast denna:
https://www.pauluns.se/produkter/granola/

"inget tillsatt socker" ..däremot lite skeptisk till "äppeljuicekoncentrat" som är i då. Den är iaf inte slisksöt som nån jäkla Start och känns som en OK blandning.

Ibland har jag i perioder gjort "äckliga" men nyttiga grönsaksblandningar i mixern och hävt i mig på morronen. Typ hiva i kål, tomat, rädisor, morot, apelsin, annat.. mixa ihop allt och tvinga i sig sörjan :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
1 982
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 511
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar