Jag är jättetråkig och äter samma sak varje dag, helg som vardag :

Ett kokt ägg, 1/2 dl naturell yoghurt med blåbär, chiafrön och gojibär, samt kaffe med mjölk.

Vardagar: Antingen grekisk yoghurt/keso med färsk frukt och nötter, eller smoothie gjord på banan, bär, grekisk yoghurt, chiafrön, havregryn, mjölk och ibland vassleprotein. Tröttnar jag på det här händer det att jag äter havregrynsgröt, men det är egentligen lite för tungt för min smak.

Helger: Antingen kefir med granola eller smörgåsar med ost och marmelad. Ibland blir det pannkakor, scones eller annat lite lyxigare.

Vardagar:
vid 07: kaffe
på jobbet vid 09: ett kokt ägg och en knäckemacka med smör (det går faktiskt inte att ha pålägg på kanelknäckebröd!)

På helgerna brukar sambon stå för frukosten, och eftersom han älskar frukost brukar det vara kokta ägg, pannkakor, smoothie, apelsinjuice och finkaffe.
Jag brukar oftast bara vara hemma för frukost en gång/helg pga jakt/hundträning/annat, och då brukar det bli macka och kaffe i bilen typ :p
Är verkligen jättedålig på frukost när jag är själv.

Jag äter alltid ett litet glas yoghurt med havregryn, en macka med ost av valfritt gott bröd, kaffe och ett glas vatten eller juice.

Gillar inte matiga saker på morgonen, det ska vara lättätet.

Banan havre pannkakor, de innehåller också 2 ägg så det mättar som tusan.
Liten skål a-fil till är gott.
Eller hemmagjord musli med en massa frön och torkad frukt.
Dricker alltid kaffe på morgonen.

Det går i perioder, men det varierar mellan några olika:
- Naturell yoghurt med granola och bär
- Chiapudding med hallon
- två falu rågrut med smör och ost
- två rostade mackor med marmelad eller ost
- risgrynsgröt (bara kring jul dock...)

Alltid en stor kopp te och någon frukt (apelsin, äpple, päron, blodapelsin, kiwi...) till. På helgerna har vi ofta något ”gott” bröd (från bageri) som jag äter, med ost eller marmelad.

Frukost för mig ska gå snabbt att göra och gå att få i sig sittandes i bilen.

2dl Mandelmjölk
Lite fun light
Chiafrön

Blanda runt och in i micron i 2 minuter och sen ner i termosmugg. Det blir drickbart chiaslajm. Variationen blir vad vi har för smak på fun lighten. Sen en termormugg med kaffe.

Mvh Miks

Ja, som rubriken säger. Frukost, vad tusan äter ni till frukost? Jag är periodare, äter en viss sak en period och byter sedan och äter nästa tills jag tröttnar.. osv.

Nu senast åt jag kokosgröt men nu är det dags att byta och jag behöver tips på goda frukostar :D

Stadig portion havregrynsgröt alternativt råggröt, med en halv näve russin och 1 msk linfrö/psyllium/chia. En msk sylt på toppen. En ordentlig kopp te, en såndär Indiska-kopp som rymmer en halvliter.

Under hösten åt jag 2 knäcke med hummus, men håller mig eg inte på det. Hungrig typ inom en timme och fick vara beredd med en banan lagom tills jag ankom jobbet... Så jag rationaliserade om morgonrutinen efter julferien, och gröt funkar utmärkt!

Jag vill helst äta två tre smörgåsar med smör och ost, men sedan jag börjat med viktväktarna blir det för mkt points, frukosten äter nästan upp alla mina points så då kan jag inte äta lunch eller kvällsmat. Så nu äter jag lätt naturell yoghurt med mango, två ägg och te eller kaffe. Inte alls lika gott som mackor men det mättar i alla fall :p

En blandning av naturell fettfri kvarg och naturell yoghurt (250g). En stor näve hallon. En kopp kaffe.

Om jag är sugen tar jag ett kokt ägg.

Till helgen gör jag ofta bananvåfflor (1 banan, 1 ägg, 0,5 dl rismjöl, bakpulver och salt. Blir typ två våfflor)

På vardagar alltid en kopp te och smörgåsar med smör och veckans pålägg (ost, skinka, korv, leverpastej). Alltid två mackor avsett brödsort. Ibland känner jag mig äventyrlig och tar en annan av mina tre tesorter. På helger äter jag nästan alltid lyxig långbrunch av varierande slag.

Jag är väldigt morgontrött och förvirrad om jag inte får vakna i min egen takt :p

Jag brukar också vara periodare när det gäller frukost, men de senaste månaderna har jag ätit ett kokt ägg och två Wasa surdeg råg-knäckebröd. Och en stor mugg svart kaffe. Helg som vardag.

Sen äter jag ofta t.ex. en banan eller en proteinbar lite senare under förmiddagen. Second breakfast. :D

Sedan typ 40 år äter jag samma sak varje morgon. Macka med ost och te med mjölk.

Har haft avbrott med gröt eller påläggsskinka etc men det går över.
Eftersom jag numera bor ensam kan jag baka mitt eget bröd, utan gnäll, så det bli tantens grova bröd med lagrad ost och en balja te, eller två.
Bröder innehåller frön och graham, havre och råg, förutom vetemjölet så det mättar. Står mig utmärkt tills det är dags för lunch.

Äggmuffins med skinka till vardags (med ett glas multivitaminbrustablett).
äggmuffinsen.jpg

På helgerna hembakade grahamsbullar med ost och paprika eller tomat. Apelsinjuice och kaffe på helgen.

På jobb runt 4.30 (jobbar natt) havregrynsgröt med kanel och mjölk. Slutar 06 och tränar en timme på gymmet innan jag drar hem. Hemma blir det sen kokt ägg eller knäckemacka innan jag lägger mig, står mig inte jättebra på gröten..

Hemma blir det:
- Hallon/vanilj yoghurt med hallon i när jag har svenska sådana hemma + kokt ägg.
- Yoghurt med müsli/granola + kokt ägg.
- Knäckemacka + kokt ägg.

Är dålig på att dricka så dricker nästan aldrig något på morgonen..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
1 982
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 511
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar