YaHilweh

Trådstartare
Ja, som rubriken säger. Frukost, vad tusan äter ni till frukost? Jag är periodare, äter en viss sak en period och byter sedan och äter nästa tills jag tröttnar.. osv.

Nu senast åt jag kokosgröt men nu är det dags att byta och jag behöver tips på goda frukostar :D

Jag är patologiskt konservativ på morgonen. Kaffe. Två smörgåsar, en med något sött pålägg (marmelad), en med ost. Ostsorter, brödsorter och marmeladsorter varierar förstås.

Någon gång i månaden äter jag frukost på kafé.

Ja, som rubriken säger. Frukost, vad tusan äter ni till frukost? Jag är periodare, äter en viss sak en period och byter sedan och äter nästa tills jag tröttnar.. osv.

Nu senast åt jag kokosgröt men nu är det dags att byta och jag behöver tips på goda frukostar :D
När jag jobbar:
En skål fil med fruktmüsli, ett kokt ägg och en kopp kaffe. Tröttnar jag på fil och musli byter jag till havregrynsgröt med äppelmos.

Nu:
Fil, müsli, kaffe . Och en macka med leverpastej och gurka eller ost, om jag har två fria händer :p

Chiapudding på verums hälsofil. Gör i ordning kvällen innan, det tar 40 typ sekunder.

Bara att hämta burken i kylen på morgonen, snäll mot magen och mättar bra. :up:

Antingen ostmackor och oboy, eller yoghurt, flingor och oboy. Hemskt nyttigt :p
Någon gång ibland slår jag på stort och gör gröt eller amerikanska pannkakor :)

Jag äter helst två rostade surdegsmackor med extrarökt skinka och skivad tomat. Till det ett glas mjölk eller äppeljuice. Jag drack alltid kaffe till tidigare, men är halvvägs gravid och har inte kommit in i kafferutinen efter illamåendet i början.

Jag har svårt för att äta på morgonen, eller när jag är nyvaken överhuvudtaget, så jag brukar skippa frukost. :o Möjligtvis kan jag peta i mig någon smörgås, oftast bestående av knäckebröd med ost. De få gånger jag känner mig både hungrig och ambitiös kan det bli omelett eller gröt.

På arbetsdagar

Åker hemifrån vid 6-6:15 Då äter jag ingenting. På jobbet vid 9 brukar det bli 2 knäckebröd med kokt ägg och kanske någon röra. alt. går jag över till fiket rakt över gatan och tar ostfralla (oftast fredagar :) )
Helger brukar vi äta frukost vid 8-9 och då brukar vi göra lite större gärna pannkakor/våfflor, bacon, äggröra alt stekt ägg, bröd, groddar, frukter i en salig blandning.
Sambon brukar alltid ha vaniljfil/youghurt hemma och har till flingor på vardagarna

En ostsmörgås (eller äggsmörgås, bäst! men då ska man ha ett kokt ägg hemma) och en kopp te med lite mjölk (avskyr egentligen mjölk i te men till frukost är det gott, låtsas att det är chai). Jag äter ingenting hemma utan äter min smörgås kl 8:30 på jobbet.

Två mackor på grovt bröd med ost och tomat.
Två kokta ägg med kaviar.
Ett glad C-vitamin brus :D

Har jag lyxfrukost äter jag dessutom en skål med turkisk youghurt, med nötter och honung, samt ett glad färskpressad apelsinjuice. :up:

Fil, musli och en stor mugg te - pg tips - och mjölk. Alltid. Ett kokt ägg i ibland. På helgen någon gång macka med ost och marmelad.

2 ägg + dl keso
eller
kvarg + 1 ägg + keso
eller
ett egenbakat bröd med skinka + philadelphiaost + keso

Alltid
2 koppar te

Alltid:
Te
Ett kokt ägg med geggig gula ( blir gula fel får hundarna det)
Smörgås eller fil med granola. Aldrig båda.

På helgerna apelsinjuice.

Just nu är det kvarg med någon smak, hemgjord granola och hallon. Har jag inte orkat göra granola så blir det två smörgåsar med något pålägg. Alltid kaffe till oavsett vad jag äter.

Jag och barnet delar på en avokado, en banan, ett ägg och en lingongrova. Han äter leverpastejstavar också.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
1 982
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 511
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar