Fritog avlivningsdömd hund...

Sv: Fritog avlivningsdömd hund...

Kan inte annat än att beklaga för denna stackars pojke :( Förstår att han mår dåligt.. En bekant var med när det hände, hunden mer eller mindre höll fast pojken, och dom slog och drog i hunden för att den skulle släppa. Hundens ägare stod och försökte få dom att sluta slå på hunden..
Jag tycker absolut inte att man ska slå djur, men anser ändå att en 5 årig pojkes liv är viktigare än en 6-7 årig folkilsk rottweiler hane med en okompetent ägare...

Sv: Fritog avlivningsdömd hund...

*KL*

Nu har jag inte orkat läsa igenom hela tråden men kommenterar ändå.

.
Jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna lita på hunden igen och ha en hund på dom villkoren fungerar inte. Nu gick det ju fysiskt okej med barnet, nästa gång kanske det inte gör de. Att behålla en hund som reagerar på detta sättet är inget annat än egoism, ägaren tycker det är jobbigt att bli av med den. Jag är nog tyvärr så pass "okänslig" att säga, en död hund lider inte.
Jag har tagit bort en hund just pga visad aggrissivitet och jag ångrar mig inte. Jag skulle aldrig förlåtit mig själv den dagen hon skulle göra någon illa. Det är inget annat än respektlöst att utsätta andra för den risken med en hund som visar sådan beteende.
Jag tycker inte att det är okej att en hund hugger ett barn på detta viset, eller någon annan för den delen.

Liknande trådar

Övr. Hund alltså jag vet ärligt talat inte hur vissa poliser tänker ibland.. en länk till aftonbladet där det står om 2 rottweilers som tuggat...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: barajag...
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka