Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag har regeringsrätten gett avslag på prövningstillstånd!! Mitt tilltag räddade Hectors liv i alla fall. Han blir nu tvungen att stanna kvar hos familjen som tagit sig an honom. Min stora tröst är att de älskar honom och att de är utbildade instruktörer. Alla ni som kämpat för honom på Hectors historia har varit jätt......eduktiga. Tack snälla ni. Denna grupp har även blivit ett slags forum för att kunna hjälpa andra stackare, Plexus har t ex fått en egen matte. Information och kunskap har spridits. Jag och Hector hoppas innerligt att sidan ska leva vidare och vara till hjälp för många vovvar och ägare framöver.
Inte helt osannolikt.Det var synd att vi inte fick mera "gehör" för våra kvällskurser. Hur fick "Sydskånskan" till dessa träffar i SKKs regi? (Tror jag missade något tidigare...)
Så här skriver ägaren på djurens juristers logg för 23 timmar sen:
Länk
Jag fattar inte riktigt innebörden av det hon skriver?![]()
När jag läser tolkar jag det som att hunden får leva, men att hon inte får ha den.
Utan att den får bo kvar med dom som hon gömde den hos som är hundintruktörer.
Fast det är konstigt skrivet så jag kan absolut ha tolkat det fel.
Någon annan som vet något?
Så tolkade jag det oxå först, men sen tänkte jag att hon håller honom gömd hos några och där kommer han få stanna?
Alltså för hon fritog honom, inte för att beslutet är ändrat?
Var var ägaren när instruktören slog hunden undrar jag också?
Hunden har rymt 3 ggr. Hur ska den under dessa rymningar låta bli att bita barn om något skulle hända? Ägaren anser inte att hunden är agressiv.
Så här skriver ägaren på djurens juristers logg för 23 timmar sen:
Länk
Jag fattar inte riktigt innebörden av det hon skriver?![]()
SSKK är ju en lokal representant för SKK, jag vet inte riktigt hur de har gjort reklam. Men de gör mycket reklam för den på alla möjliga arrangemang och på sin hemsida. Plus att de kör den ett par gånger per termin så man har valmöjlighet.
När jag bestämde mig för att jag skulle aktivera mig i mina hundköparplaner så var det hundens dag i Malmö, åkte dit och en supertrevlig dam från SSKKs monter såg att jag inte hade hund med mig, frågade om jag skulle köpa och så fick jag ett informationsblad som var väldigt välskrivet.
Jag tror att det är att SSKK jobbar över ett större geografiskt område som gör det möjligt att fylla "kurserna" plus att damerna som håller i det inte är inbitna bruksnördar. Jag tror att håller en lokal BK en såda kurs så blir det nog en väldigt stor fokus på kurser och träning av valpen osv. Det är inte fel men det kan lätt bli övermäktigt för någon som står i begrepp att köpa en hund. Det blir för abstrakt. Bara en spekulation från min sida.