Frisyr utan frisyr

MJLee

Trådstartare
Jag har inte klippt mig på ett år, mitt hår har växt som ogräs och är nu axellångt och all tillstymmelse till frisyr är borta. Jag har ett fullmåneansikte och hår utan fall (asiat). Brukar klippa upp med asymmetrisk lugg. Förslag på vad jag kan göra tills imorgon? Antar att jag kan köpa mousse på ICA för att hålla styr på 'frisyren' men vad skulle ni göra?
 
En rak bob.
Så snyggt.
Så här.
b4234ad6ad3a56ed1959e088a5f17b33.jpg
 
Jag tycker att en halvtofs brukar funka för att skapa en frisyr i ett annars lite trist hår. Går att variera dels hur högt upp på huvudet halvtofsen sitter, men också genom hur den ser ut exempelvis göra en bun, vanlig tofs, klämma eller fläta själva halvtofsen.
 
Jag tycker att en halvtofs brukar funka för att skapa en frisyr i ett annars lite trist hår. Går att variera dels hur högt upp på huvudet halvtofsen sitter, men också genom hur den ser ut exempelvis göra en bun, vanlig tofs, klämma eller fläta själva halvtofsen.

Det är vad jag har nu, men när man drar bakåt håret så blir ansiktet rundare tyvärr. För ett ansikte som mitt behöver man något relativt kort, gärna pageliknande och som kan 'skära' av det (med hjälp av en sidolugg) för att skapa en illusion att det är smalare.
 
Jag har samma dilemma och jag tänker locka håret och göra en uppsättning tror jag, allt för att dölja de taniga fula topparna...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 631
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Jag har lite kortare än axellångt hår (page?) och mitt enda önskemål är att mina toppar ska vara svagt böjda inåt eller åtminstone raka...
Svar
12
· Visningar
2 026
Senast: Piek
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
45 528
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp