Fristad 1 maj någon?

Sv: Fristad 1 maj någon?

tackar :bow: Tror tyvärr att fotot är extra mörkt, hon är annars vanlig brun i färgen, kanske åt det mörka hållet, är inte så hajj på det där :p

Det är faktiskt inte min häst utan jag rider henne åt en bekant just nu :)

Ingen som möjligtvis har en hästskötare med sig de kan låna ut?:angel: De verkar inte som jag får med min nån hjälp.:smirk:

Jag har en hästskötare med mig.........kanske kan låna ut henne lite...om jag inte behöver henne själv....och om hon vill ;) :D

Haha.........den ska jag också på........är det tänkt i alla fall.
Har dock inte anmält mig än då jag inte hunnit kika efter och på proppen.

Jepp! :) :bump:
Hur förbereder ni er?

Står hästen inne så den är ren och fin, eller går ni upp tidigt samma dag?

Min är nu tvättad och hovarna lackade. Struntar dock i att banda manen pga tidsbrist. Och nu står han inne (har gått ute de senaste) med hood och täcke på. Hade glämt att tvätta nått av täckena. Inte kul att behöva sätta på ett skitigt täcke på en ren häst.:mad:
Trailern är packad och framkörd.
Så nu är jag redo för att åka i morronbitti kl 6.
Ska sova lite först bara...;)

kl
Hej alla glada bukare som var på tävlingen! :banana: :bump: :banana: Jag tyckte det var störtkul!
Lakrits>> Hur gick det i din klass sedan? Jag såg inte dig sen, jag var nog o hittade på nåt annat då. Kickis>> Hur gick det för dig i din sena klass? Det måste blivit hemskt sent med tanke på att de inte hade tagit lunch när klockan var 15.00?

Kul o träffas iaf :)

ÅH! det gick ÖVER förväntan =) Jag har bara tävlat några ggr innan och hade nu en häst som aldrig tävlat innan men hon var KOLUGN :banana: Vi startade i Trail AA och Ranch Trail AA där vi kom 3:a i båda klasserna :bump: *nööööjd*:) :bump: Sen startade vi i en western riding som vi inte egentligen tänkt, det blev en efteranmälning och där kom vi 8:a av kanske vad var det 11-14 st? Ja det var första gången jag försökte göra galoppombyten på henne :p :D Men det gick bra i typ första bytet sen blev det korsgalopp o lite allt möjligt:D vi var rätt trötta då med, hon ville inte ens in på banan utan tyckte vi var färdiga för dagen :p Jag glömde av att sakta ner till trav vid en kon + att jag stannade o hälsade på domaren fast jag inte skulle... :p Ja kanske kan man hoppas på extra "trevlighets"-poäng kanske :rofl: haha skämt å sido, men det var en kul grej att testa på, det är ju D-nivå så det ska ju vara ok att ställa upp lite sådär huxflux i klasser om man känner för att det inte är allt för mycket åt pipsvängen =) Kul att det var så stora klasser, ibland är det ju bara 3-5 stycken på D-nivå i varje klass!

Själv hade jag nog den värsta tävlingsdagen på länge. I och med att stoet hemma brunstar var han knasig hela vägen dit och trodde sen på tävlingsplatsen att alla andra hästar var brunstande ston. på prisutdelningen i pleasuren stog vi brevid en shettis som stog och stegra, så då var han ju tvungen att göra det me. Och efter det ville han inte lugna ner sig så jag fick hoppa över horsemanship klassen. Lastade och började åka hemåt. Men han levde runt så i trailern så jag stannade till för att knyta fast han hårdare och när jag sen skulle hoppa in i bilen igen hörde jag hur det brakade till - då hade han hoppat över bommen. Han sparkar som en vilde med frambenen över bommen och fastnar i hönätet och jag fipplar järnet med att få loss bommarna (De är ju en massa sprintar och sånt - varför tar man sig inte tid och kollar sånt innan olyckan händer!!!)
Men till slut kommer han tillbaks till rätt sida igen, men är full med sår. Jag binder han då så tajt jag kan i bommen och forsätter - med hjärtat i halsgropen.
Nu blir det inga fler tävlingar för ens han är kastrerad!:mad: :devil:

Grattis till dina fina placeringar!!! Tycker verkligen att du ska vara nöjd! Hästen verkade väldigt lugn och trevlig.:love:

Lakrits,,, var hittar man bilder du prata om??? Nyfiken om jag vet vem du är eftersom jag är falköpingsbo ja me...hi hi hi

Usch va hemskt!! Stackars dig...Jag var med i Reiningen kom 6:a rätt nöjd får jag väl va eftersom det är min första tävling.... vi börja ju med westernridning i November både jag o min ponny... så vi har VÄRLDENS bästa tränare...

De fick dela upp pleasuren i två grupper då det var många som skulle starta. Jag var i första gruppen och hästen gick SKITbra......men vi gick inte vidare sedan. Hon har aldrig gått så bra så jag var lite förvånad men tydligen så gillade inte domaren att hon gick i form....en kompis kollade upp det. Eller ja..en kortare form. Han ville att dom skulle gå på lång tygel...sen om det var form eller inte spelade tydligen ingen roll.
Men jag är såååååååååå nöjd. Hon skötte sig exemplariskt på banan,,,dock lite pigg,,,men ändå väldigt lyhörd.

Ett stort GRATTIS till dig och dina placeringar. Superkul verkligen.
Och ett extra plus att träffa dig IRL :D

Men...oj! Jösses...han som verkade så cool. Jag såg när ni stod på prisutdelningen men det måste ha varit precis innan han tramsade i så fall.
Vilken tur att du fick loss han i transporten. Och att vara själv i sådana situationer är inget vidare. Skönt att det gick "bra" ändå.
Hoppas det inte blev några otäcka sår på han.

Det var kul att pratas vid igen....:)

Om du klickar på mitt användarnamn så kommer det upp en liten ruta. Där kan du välja att gå in på min hemsida.......
Annars kan du väl PM a mig och berätta lite vem du är.........jag kanske såg dig på tävlingen.........:)

Jag var med i Trail walk´n trot och pleasure walk´n trot.
I trailen gick det ganska bra men vi kunde gjort bättre i från oss.
MEN vi kom 3:a av 12 starter...och det var vår första trail någonsin och vi har inte ens tränat på det :p :D . Så jag ska absolut inte gnälla. Jag och en kompis dotter hade samma bedömning så de fick särskilja oss genom att vi fick göra ett hinder till.

I pleasuren gick hästen super....men vi gick inte vidare. Domaren tyckte om att man red på lång tygel...Men eftersom jag vet att hon gick kanon så är jag mer än nöjd ändå.

Här är några bilder
[
IM000395.jpg
[/IMG]
IM000412.jpg
[/IMG]

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: movi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 436
Senast: KesoNeso
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 262
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar