Frisör - pris

kolblakkur

Trådstartare
Senaste gången jag gick till frisören var snart 17 år sedan :o Men jag tänkte att jag skulle unna mig regelbundna frisörbesök istället för att fortsätta låta mannen klippa mig :angel: Men vad kostar det egentligen? Vad betalar ni för en klippning? Vad betalar ni för en färgning + klippning? Och hur ofta går ni själva till frisören? :)

Senaste gången jag gick till frisören var snart 17 år sedan :o Men jag tänkte att jag skulle unna mig regelbundna frisörbesök istället för att fortsätta låta mannen klippa mig :angel: Men vad kostar det egentligen? Vad betalar ni för en klippning? Vad betalar ni för en färgning + klippning? Och hur ofta går ni själva till frisören? :)

Klippning brukar jag betala 400 kr för hos nuvarande frisör (det brukar bli lite olika från gång till gång - vissa gånger tror jag att jag får rabatt. Normalpris är nog 550 kr). Tidigare frisör kostade 700 kr. Nuvarande frisör kostar 1700-1900 för slingor/färg och klippning, lite beroende på vad jag gör. Förra frisören tog 1700 för slingor och klipp.

Jag betalar 300 och är det för en "utökad" klippning p g a att jag har tjockt hår och ganska avancerad klippning i nacken. Vanlig klippning kostar 250.
En kollega till mig betalar 350 hos sin för en ganska enkel klippning. Med andra ord kan det variera väldigt beroende vem man går till.
Sist jag var hos en s k kreatör kostade en vanlig klippning inkl tvätt 1200 men då ingick hårspa.

625 kr för klippning, sedan brukar jag unna mig inpackning med hårbottenmassage också, det kostar 165 kr. Går oftast var 8-10:e vecka.

Min frisör tar 720 kr för klippning. Hon har höjt priset rejält de senaste åren så jag ska försöka hitta en billigare men som ändå kan sin sak. Jag började gå hos henne för att jag tyckte att frisörerna som tog runt 300-400 kr gjorde ett för dåligt jobb.

Jag har långt och tjockt hår och går till en superduktig tjej. Hon klipper och färgar ganska många "bloggare" och ger då bra pris underförstått att det hela sprids i sociala media :angel: Detta verkar ha fallit ut väl för hon är typ alltid uppbokad! ;)
Jag brukar betala typ 1.300 kr för färg/sling, olaplex, plus nyansering samt klipp. Sjukt bra och jag är alltid extremt nöjd. Frågade en annan frisör ang samma och hen ville ha 2500 kr :nailbiting:

Senast ändrad av en moderator:
Halvlångt, tjockt hår. Jag har för mig att det brukar gå på 450 kr (mycket billigt enligt mig) och jag klipper mig med ca 10 v intervall. Hon är enormt duktig så jag hade gått dit även om hon var dyrare.

Jag betalade 500 kr för att klippa mig sist, för lite mer än någon månad sen eller så.
Jag passade på att fråga vad dom skulle ta för att färga/slinga mitt hår ljusare inför sommaren och höll på att dö. 3000 kr per gång och frisören ville ha in mig minst 3 ggr för att jag har så mörkt hår, så alltså 9000 kr för att få det ljust.
Nog för att frisörer är dyra men då får det hellre fortsätta vara mörkt alternativt fortsätter jag köra med hemmaslingor så håller jag mig under femhundralappen. Men frisören klippte bra iaf.

800 För vanlig klippning med en helt fantastiskt stärkande behandling för håret, hårbottenmassage och massagestol. Hon är den enda som verkligen lyssnat på mina önskemål (klippa topparna, v-format. INTE 10 cm rakt av)
Vilket påminner mig om att jag inte varit där på nästan ett år nu och borde boka en klippning :D

Långt tjockt hår. 950kr för färgning och klippning hos "damen nere på hörnet". Alldeles för billigt egentligen.

Klippning 900.
Klipp + slingning 2800-3100 (beror på om jag vill ha olaplex eller inte). Jag har långt supertjockt hår (typ dubbelt så mkt som "vanliga människor" har säger min frisör varje gång) så kostar några hundra extra för mig. Med tanke på att klipp + slingor tar 4-5 timmar så känns 2800-3100 inte så farligt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 976
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 108
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 462
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar