Friskies - poäng?

vippan

Trådstartare
Köper Friskies torrfoder till min ena katt. På påsarna finns en liten ruta man kan klippa ut och så står det ex 4 poäng på den. Vad ska man göra med de små lapparna? Hittar ingen info om det men någon här kanske vet!

Det brukar ju vara så att man kan samla poäng och skicka in på andra varumärken, tänkte att det kanske var så här med :laugh:

Sv: Friskies - poäng?

Jag måste nog rekommendera dig att slänga poängrutorna och köpa en annan sorts mat. Friskies är mer kaninmat än kattmat.

Det undrar jag också!! Det står ju ingen info om det någonstans, så jag är jättenyfiken!

KL till MSLuna:

Får man fråga varför? :) Visste inte att det var så dåligt.

Jag har inget paket framför mig, men vill nåon skriva in ingredienserna, samt näringsvärdet? Så kan vi titta på det.

Friskies är något av det sämsta du kan ge din katt.
Bara "bukfylla" som luft, socker och fett.

Friskies Adult

Spannmål, kött och animaliska biprodukter (min. 4% oxkött i röda pellets, min. 4% lever i bruna pellets, min. 4% kyckling i ljusbruna pellets), vegetabilisk proteinextrakt, oljor och fetter, mineraler, vegetabiliska biprodukter, jäst, grönsaker (min. 4% grönsaker i gröna pellets)

Det är nog bland det absolut sämsta man kan ge sin katt, det skulle aldrig komma innanför mina dörrar. Katter är köttätare. ;)
Dessutom har jag alldeles för mig att mineralkvoterna i sånt här skitfoder bäddar för urinvägsproblem. Välj ett bättre foder istället.

Ta poänglapparna, skifta dem i plånboken mot riktiga poänglappar och köp ett vettigt katt foder?:idea:

Tack för upplysningen!
Vad finns det som man kan köpa på en vanlig affär som inte är hiskeligt mycket dyrare då?

Men ja, sånt har vi väl fattat nu. Man får väl ändå undra vad man skall ha poängen till eller? Ingen som vet det överhuvudtaget?

Mjau är nog det bästa du kan hitta i en vanlig butik.
När jag inte hade råd att köpa ett dyrare foder (själva klumpsumman blev för dyr att betala på en gång) så fick mina mjau blötfoder på heltid. Idag får dom 50% orijen, 50% mjau blötfoder. Torrfodersäcken verkar räcka i all evighet, det går inte åt alls mycket - och då känns det ändå som om mina katter ökat lite i vikt :D

Mjau torrfoder är bättre och brukar till o med vara billigare ;) Har för mig Purina One också är bättre.

Och Cili:

Tack så hemskt mycket för hjälpen! Då vet jag det tills nästa gång. Friskies går hon på för att tidigare ägaren gav dem det och hon lovordade det så...Så man litar ju på dem som man tror vet!...

Är det Mjau som är svenskt för övrigt?

Föresten på tal om foder då..
köttbiprodukter, kött, spannmål, vegetabiliska biprodukter, fett, fisk och fiskprodukter, mejeriprodukter, melassjäst, mineraler vitaminer.
Vad är det som är så himla mycket bättre i det? Spannmål, vegetabiliska biprodukter, melass, mejeri osv, det låter ju som same shit bara med nått mer. Eller?:o

Föresten på tal om foder då..
köttbiprodukter, kött, spannmål, vegetabiliska biprodukter, fett, fisk och fiskprodukter, mejeriprodukter, melassjäst, mineraler vitaminer.
Vad är det som är så himla mycket bättre i det? Spannmål, vegetabiliska biprodukter, melass, mejeri osv, det låter ju som same shit bara med nått mer. Eller?:o

Här kommer två köttingredienser innan spannmålet. innehållsförteckningar står ju i storleksordning. :) Det man ska titta efter är ett foder med så hög kötthalt som möjligt! När man ger torrfoder kan man tyvärr inte komma ifrån att spannmål och vegetabilier används, men man kan se till att man köper ett foder som innehåller mer kött och mindre spannmål.

Mjau våtfoder består av enbart kött, det rekommenderar jag verkligen om du känner att du absolut vill ge foder från matvaruaffären. Mjau är svensktillverkat, både våtfodret och torrfodret.

Ah så det är så det ligger till! Jag ursäktar min okunskap!!
Då förstår jag hur allt blir bättre.

Anledningen till att jag vill ha från en matvaruaffär är att det blir simplast och nära så det slipper bli krångel om saker tar slut eller när det är dags att köpa mer! Så finns det något vettigt alternativ i en vanlig affär tar jag gärna det. Finns det inte, då får man ju såklart ta sig i kragen och göra det krångligt istället :D

Det märks i kattlådan också att de får ett foder med mindre med spannmål.Spannmålet går i rätt igenom kroppen på katten och så bajsar katten ut det i lådan.i

Det har dock inte märkts här! Nu går hon förvisso endast ute, men har inte märkt något när hon gick inne heller.

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 399
Senast: Barbabelle
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 729
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar