Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det saknas:
27,8g kalcium
2,5g fosfor
44,6 mg koppar
0,84mg selen
0,76mg jod
och detta måste ges på ett tidssnålt och enkelt sett pga att det inte är jag själv som kommer att ge det...
SNÄLLA kom med förslag!
typ en näve mineralpellets varje dag så känns det möjligt att be kvinnan som har stället att fixa...
Jag har för mig att de har ganska kassa värden, iaf när jag kollat.Jag vill minnas att St Hippolyt marknadsför "mineralkuber" som man ger en eller två per häst och dag - det är ju ganska enkelt att gå en sväng och ge ett par till varje häst. Vet dock inte vad de har för analysvärden, har inte provat själv.
Jaha - då är det kanske inte någon lysande idé i alla fall då...Hippolyt har väl nån egen ide om att deras foder har så bra upptag så det är oväsentligt om det enligt siffrorna inte täcker behoven...
SÅ det är viktigare att peta i äppelskruttar och druvkärnor mm i maten än att se till att den är näringstät...
Hippolyt har väl nån egen ide om att deras foder har så bra upptag så det är oväsentligt om det enligt siffrorna inte täcker behoven...
SÅ det är viktigare att peta i äppelskruttar och druvkärnor mm i maten än att se till att den är näringstät...
Hej!
Jag fick rådet av kraffts foderrådgivning att sätta ut en krubba med kalk till unghästarna i lösdriften så de får fritillgång. (de har underskott av kalcium i hösilaget)
Är det någon här inne som har erfarenhet av detta?
För/nackdelar???