MrsScabtree

Trådstartare
Vilka här kör freestyle? Jag har funderat på att börja med Ian men vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Helst vill jag gå en kurs för någon duktig men jag känner att jag inte har något kläm på det över huvud taget. Kan inte ni som håller på berätta lite hur ni lägger upp träningen och om det är något särskilt ska tänka på? Vad bedöms osv?

Hjälp rookien!

Sv: Freestyle

Har inte varit aktiv i tävling på ett par år, men oj vad det är roligt tycker både jag och hunden. Eftersom det står att du bor i Stockholm skulle jag söka kurs hos Emma Willblad eller Frida Binette, de som var med när kursen startade. Båda jätteduktiga.

Här finns bra information om sporten. Och även en del privata hemsidor finns som ger inspiration.

Hur man lägger upp träningen är individuellt, men först är det bra att lära hunden lite enklare saker som slalom mellan dina ben, gå runt dig, snurra osv.
Jag brukar hitta låtar jag gillar och får då idéer på rörelser som passar till.

Sv: Freestyle

Jag har kört en del. Väldigt roligt! Fö tillfället är freestylen bortprioriterad men det är så kul så det blir lite sån träning iaf.

Jag började lära in trick, kolla på filmer, leta efter musik (typ det svåraste!) kurs är bra för att veta va det kollas på etc, likaså att hjälpa till på tävlingar.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 645
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
905
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 678
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 150
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka