Fransysk, hur balansera?

Sv: Fransysk, hur balansera?

Tjaa, någon måste väl ha dom oxå :rofl:

Nejdå. Så illa tror jag nog inte att det är.
Har du någon starthäst?

Närå, jag ska inte vara så hård mot mina hästar, de gör så gott de kan.

Stallistan ser för dagen ut på följande sätt;

Fölston:
-Klarabella Pellini e. Quick Pay dr. Silver Pine,
-No Lesions e. Sugarcane Hanover dr. Muscle Memory och stoföl vid sidan e. Scarlet Knight och
- I Love Maui e. Sugarcane Hanover tom och inget föl

Ettårshingst efter Giant Chill och Klarabella,

Conversation Piece, 3-årigt hemmabyggt sto e. Waterproof Pellini och Klarabella samt,

Goal Cruiser, 6-årig valack e. Armbro Goal som tjänat sådär 10 000 kr och sprungit 18 och är ständig konvalescent.

Jag hade samma problem med min lilla dam - slog sig ordentligt vf knä - ofta med galopp som följd. -Massor av lösgörande, massage (rygg och v.bog) och massor av skogsturer i den oländigaste terräng över stock och sten och kvistar och ris och klättrande i bergen... -Nu behöver hon inte ens använda knäkappor längre - springer med helt vanliga släta skor och inte minsta tanke på galopp.... -fortare och lättare går det också..
Lycka till!

Jag menar från strykkappans övre kant. Det måste ju inte vara så men jag har lite lite då och då sett liknande skador precis över kanten på sådana skydd och när man har bytt skydd så har de försvunnit. Det kan vara så att skyddet inte sitter exakt där det sitter nu hela tiden när hästen rör sig.

Du tror inte att du kan bandagera dit upp?

Tycker att det kan komma av knäskyddet. När hästen böjer på sitt ben så skaver nederdelen av knäskyddet.

Det här med skoning och balansering: föreslår att han verkas lite mer på utsidan av hoven för då kommer hoven att kunna svepa förbi knäet. Samt så kan man lätta honom bak med en alu sko. För det kan va så att han är för tung och då sveper han med foten längre fram och han går på sig bak.

Går han på sig bak med framhoven kommer hoven att ha en "slingrande" bana fram och då slår han sig.

Om han nu inte är svårtravande, kan man kalla det så??, kan sdet vara bra att kunna ha honom med alu fram också. Då slipper du att han lyfter framhovarna högt. Som alltid är en belastning på knän o kotor, mm.

Detta var ju kanske till TS, sorry Conversation Piece.:crazy:

Jag är bara nyfiken och intresserad av vad andra har för hästar. Ren och skär bonn-nyfikenhet, helt enkelt.

Appropå hemmabygge har jag en av de alla, helsyskon, som startar ikväll på Jarlsbergstravbana i Norge. Han har 2 vinster i år i raden, och 2 3:or. Tjänat över 60´kr i år. 100´kr insprungna nu.

Väntar med spänning på hur det går. Kunde inte följa med för lilltjejen (11 år) ska på Halloween party i kväll. Sminkning du vet, ÄR viktigt.

Har satt ett banrekord i Arvika förvisso inoff, men körde i lag med en annan som klockade, han gick 12.5 VOLT 1700m. Kändes verkligen som en rundmiljon. Var hur pigg o fin som helst.
Den andra som jag körde emot hade 200´kr på kontot, min hade ca 25´kr, och han jagade medans jag satt stilla.:banana:
Vi "vann" med 60 meter. utan att jag behövde driva han bara gick ifrån i sista kurvan. Detta var för 2 år sedan, nu är han 6 år.

14 dgr efter satte Turbo sund banrekord 1700 m auto, 12,3. Och detta i löp jagandes.:angel:

Liknande trådar

J
Dressyr Har en fundering som jag tänkt på under några år. Eftersom jag de senaste 10 åren blivit en inbiten travfanatiker och lagt, mer eller...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 957
Senast: Farle
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 334
Senast: Tarantino
·
Hästvård Jag försöker för miljonte gången lägga pussel. Nu hopps jag ju att unghästens problem berodde på/beror på snedheten, men ska ju inte...
Svar
3
· Visningar
1 406
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2