När jag dammsög hela selmarknaden i Europa och USA så kostade de flesta franska bröstorna kring 2000 kr i ponnystorlekarna. Visst kan det hända att de större storlekarna kostar mer, men billigare har jag faktiskt inte sett (då räknar jag med moms, frakt och tull också). Men jag förmodar att vi säkert riktat in oss på olika tillverkare då du har en större ponny än mig.
Nåväl, om inpassning kan jag rekommendera dig att handla av tillverkare som även säljer hela collers, dom kan det här med inpassning på riktigt. Jag upplevde större likheter mellan fransk och coller än vad jag först hade anat, även om en fransk har inställningsmöjligheter måste den verkligen sitta som ett smäck runt halsen och över nacken. Det är verkligen inte "storlek ponny" och så är saken biff som man (jag iaf) fått en känsla av att det var. Ibland funderar jag på om jag egentligen borde ha satsat på en coller när jag ändå var igång...
Du får ursäkta helt OT. Men coller Det kan nog vara det finaste jag vet, rent estetiskt i selväg. Någon gång i en framtid långt borta skulle jag vilja ha ett helcoller...