Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha hur kan de bli punkttryck av en sån? den ser ju ut att ha bredare anläggningsyta ä vad n vanlig brösta har?Jag har haft en fransk brösta. Sålde den, det blir punkttryck med den. Tydligen fler som har samma erfarenhet av den.
Oki, ja vi får hoppas fler går in här och säger sin åsikt=)Den ligger inte an överallt. På FB har diskussionen förts, i gruppen Körfolk.
Har nyligen gått över till fransk. Har väl inte upplevt någon större skillnad förutom att han tar i något bättre. Ingen form av sne eller punktbelastning märks på honom eller bröstan, men då är den också sydd åt honom.
Är det inte bättre att i sådana fall komplettera med lokor istället? Visst att en fransk brösta gör att dom kan dra något mer, men det är ju ingen arbetssele. Jag har valt fransk för att ha en passade finsele. För tunga jobb skulle jag utan tvekan välja lokor.
@Nielaa Går visst att anpassa lokselen till alla typer av vagnar. I och med att du vill ha en sele som hon kan dra med bättre så är loksele det mest optimala. Den franska bröstan måste sitta perfekt för att inte ge punkttryck, lokorna kan du lättare anpassa. Om du tycker det är fult med lokor kan du ju alltid köpa finnlokor.
Mjo men de är väl så med all.. man får väl vad man betalar för=) Kommer köpa en kvalitetesele=)Var noga med vilken fransk/märke du köper. Vissa franska har riktigt dålig utformning! Min förra sele hade franskbrösta och jag var nöjd med den :-) Men jag har som sagt sett endel "skitbröstor" med...
Mjo men de är väl så med all.. man får väl vad man betalar för=) Kommer köpa en kvalitetesele=)
Annars kan du ju söka i gruppen efter diskussionenOki, ja vi får hoppas fler går in här och säger sin åsikt=)
Nja håller inte med här, har sett F B för 1500 kr och andra för 3000, så helt klart att dyrare läder är mjukar och mer följsamt än vad ett billigare läder som är stelare och hårdare och kan ge uppkomstav ka betydligt lättare på en häst.
Och som sagt det är väl självklart att man köper en sele som passar hästen?? lika självklart att man köper en sadel som passar