Frankrike: Evidensia och Anicura tvingas stänga

Veterinärbristen i Sverige kanske - i alla fall delvis - beror på att veterinärer inte trivs med sin arbetssituation på de stora riskkaptialägda-klinikerna och att de samtidigt ser få möjligheter som upplägget ser ut nu?
Det var sant för några år sedan, men flera fall är det bättre nu. Dock försvann ganska många under den tiden, och vissa kommer inte tillbaka till det kliniska alls.
"Passar villkoren inte, så tar vi in en annan i stället" funkar ju bara precis sålänge som det finns någon annan att ta in i stället. Så numera är det lite annat ljud skällan.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 790
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridskolan stänger varje dag av vägen så att hästarna ska kunna passera. En fastighetsägare som har servitutsrätt till vägen anser att...
Svar
0
· Visningar
941
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok De människor som varit workawayers hos mig under sommaren har varit av 4 olika nationaliteter. Ibland har kulturskillnader blivit...
Svar
0
· Visningar
598
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 787
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur