Från jobb till BB

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Från jobb till BB

Bar du i sjal?

Om bebisen gråter vad man än gör kan man ju inte göra så mycket mer än att erbjuda sin närhet och vara trygg och lugn. Alltså tycker jag att man kan jobba (om man vill) med ett barn i sjalen även om det skriker - om man vet att det inte skriker av någon annan anledning (som man alltså skulle kunna åtgärda).

Jag visste inte ens att det fanns... :crazy: ...det var några år se´n :angel: .

Dock försökte jag med bärsele (BabyBjörn), med panikfäktande baby som följd. Tänkte precis som du att jag lika gärna kunde ha händerna fria medans jag "fanns nära". Men nej...
 
Sv: Från jobb till BB

Dock försökte jag med bärsele (BabyBjörn), med panikfäktande baby som följd.

Jag har aldrig testat sele, men hört att det ska vara stor skillnad mot sjal. Både för den som bär och för bebisen.

De första två månaderna mer eller mindre bodde min bebis i sjalen. Vi badade i svett, men det bekom honom inte.
 
Sv: Från jobb till BB

Jag jobbade heltid till veckan innan den veckan som jag var beräknad i, jobbade sen jobba jag halvtid sista veckan innan BF-veckan o sen BF-veckan ( som e nu ) har jag min sista semestervecka o sen börjar jag plocka mammadagar på måndag, hoppas bara liten tittat ut tills dess... Jobbar på kontor o har ett stillasittande o ganska lugnt arbete så det var inga problem o jobba så länge, snarare skönt för de e riktigt tråkigt o gå hemma nu o inte ha nåt o göra o bara vänta...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 478
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
312
Senast: Takire
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Queen
·
Juridik & Ekonomi Jag har varit sjukskriven efter operation av en hand, sista sjukskrivningsdagen är i morgon. (Hade samma för andra handen i höstas, i...
Svar
7
· Visningar
606
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Tjockistråden 4
  • Knyppling

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp