Framridning på Hopptävlingar

Sv: Framridning på Hopptävlingar

KL: Titta; den här urgamla tråden. Jag passar på att ställa en relaterad fråga: är framridningspersonalen skyldiga att bygga om hindret till klassens höjd om det inte är det? Jag har inte en massa folk med mig, och det brukar inte heller behövas eftersom jag hoppar 90. Men jag kom in på en framridning, och tyckte oxern såg stor ut. Hinderpersonalen mätte och sa att den låg på en meter och att de inte fick ändra den, men efter lite övertalning gjorde de det ändå. (Jag var dessutom lite stressad eftersom en bunt ryttare före mig gått upp i rök, så jag kom in på framhoppningen när det var kort tid kvar till start.) Jag vet att jag inte nödvändigtvis kan begära att de ska bygga om hindren hit och dit efter mina önskemål - men visst måste jag väl kunna få ett hinder som inte är högre än klassens höjd att hoppa fram på om jag vill?

Senast ändrad:

Jag hoppar fram tills det känns bra i språnget och anridningen. även fast det kanske bara blir tre språng eller nått det räcker för honom.

Varför skulle dom inte FÅ ändra? :confused:
Konstiga människor.

Såg faktiskt det på en tävlingsplats att de hade en "Framridning 1" där de hade framridning + hinder en bit från tävlingsbanan och "Framridning 2" där de hade räcke + oxer som endast funktionärer hade tillgång till, alltså inga medhjälpare och som om jag förstod rätt var fast höjd: Detta pga säkerhet då den banan var ganska trång.

Okej. Men det är ju ganska smart om man har det så :)

Men just det att de sa att de inte fick lägga ner hindret på sin Rätta höjd..

På ponny får du ju numera inte ha högre än banan, så där kommer ju ett nytt problem in, ponnyföräldrar som försöker smyghöja och blir vansinniga på funktionärerna när de inte får det.
Hur det är på storhäst vet jag faktiskt inte, men det låter ju märkligt att de inte skulle fått sänka till dig.

Det finns ju regler i TR vad man får och inte får göra med hindrena på framridningen.
Senaste tävlingen skrev vi ut dom och plasta in, sen sattes reglerna upp på hinderstöden.
Mycket bra, blev inget tjafs alls, bara för ryttare och medhjälpare läsa innantill.

Jag funderade på om de egentligen hade blivit tillsagda att de inte skulle hålla på och ändra hindren hit och dit efter vad alla ryttare (och föräldrar!) sa, och att det blev något missförstånd på vägen. (De var rätt unga, och kanske ovana.)

Nå, nu blev det ju bra i alla fall.

Ja varför inte ??
Jag longerar hemma innan jag åker för att han ska få springa av sig lite på morgonen och trava igång
//Cetzy

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 218
Senast: lirco11
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka