Främmande. Dricker ej kaffe själv.

MissFideli

Trådstartare
Jag får sällan främmande. Dricker inte kaffe själv och heller inte mjölk. Har en kapselmaskin dock.

Men ni som är "i samma sits", vad har ni hemma? Mina föräldrar dricker fryskaffe utan problem, så det är vad jag haft hemma. Men vad jag förstår, så är det generellt inte poppis.

Tror att kapslar fått längre hållbarhet nu, så kanske borde satsa på sådana?
Vilka är säkrast? Har en Tassimo.

Hur gör ni med mjölk?
 
Jag hade nog kört på kapslar eftersom du ändå har en maskin (en googling sa hållbarhet på ca 2 år), och köpt hem en liten (sån där 2dl) mjölk om jag visste att det skulle komma besök. Kommer det oväntat besök hade de fått stå ut med att det inte fanns mjölk :p
 
Jag dricker inte heller kaffe och får sällan besök, men har det hemma utifall att. Jag har även te att bjuda på, men det är sällan någon vill ha vitt/grönt te :laugh:

Har i princip alltid mjölk hemma eftersom jag använder det i bakning/smoothies.

Eftersom du har Tassimo hade jag satsat på kapslar. Främmande kan inte förvänta sig att få dricka vad de själva har hemma, de får dricka det som bjuds eller avstå helt enkelt.
 
Har fryskaffe eftersom jag vet att en kaffedrickare använder sådant hemma.
I övrigt dricker mina kaffedrickande vänner gärna te, så då kan de välja endera.
 
Köp en burk billig Instant Coffee.
Se’n får ditt främmande välja om de vill ha det, eller annat.

Med det sagt, fryskaffe har ett oförtjänt dåligt rykte. Det blir betydligt bättre om det får stå och dra ett par minuter, än om det ska kolkas medan pulvret löses upp.
 
Snabbkaffe. Punkt. Kaffedrickande gäster får take it or leave it :p

Ser ingen anledning att ha saker (dvs bryggare mm) hemma för något jag själv inte använder och särskilt inte om jag sällan har gäster. Mjölk finns alltid hemma men förväntar mig inte att det ska finnas hos andra.
 
Min mor ställde sin gamla pressobryggare hos mig för att hon skulle kunna få sitt morgonkaffe när hon bor över :D Har ett paket med lämpligt kaffe liggande i frysen. Jag kan dock inte hantera bryggaren själv så de gäster som vill får fixa sitt kaffe själva.
 
Kommer man på oväntat besök i hushåll där det normalt inte finns mjölk i kylen så får besökare klara sig utan det. Om man vet i förväg att man ska bjuda så köper man hem. Brukar man ha oplanerade besök lite oftare så kan det vara trevligt att ha en mjölk med lång hållbarhet stående att ta fram vid behov.

Sen tycker jag att man ska hålla sig med några tepåsar som alternativ också. Det är lättare att dricka te utan mjölk än kaffe utan mjölk. Särskillt för den som inte är kaffeslukare i vanliga fall.
 
Jag hade nog kört på kapslar eftersom du ändå har en maskin (en googling sa hållbarhet på ca 2 år), och köpt hem en liten (sån där 2dl) mjölk om jag visste att det skulle komma besök. Kommer det oväntat besök hade de fått stå ut med att det inte fanns mjölk :p

Känner mig så B när jag inte kan servera det folk vill ha 🙈 Prestationsångest? 😇
 
Kommer man på oväntat besök i hushåll där det normalt inte finns mjölk i kylen så får besökare klara sig utan det. Om man vet i förväg att man ska bjuda så köper man hem. Brukar man ha oplanerade besök lite oftare så kan det vara trevligt att ha en mjölk med lång hållbarhet stående att ta fram vid behov.

Sen tycker jag att man ska hålla sig med några tepåsar som alternativ också. Det är lättare att dricka te utan mjölk än kaffe utan mjölk. Särskillt för den som inte är kaffeslukare i vanliga fall.

Te i lite olika varianter har jag hemma. Funkar den mjölken bra smakmässigt?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 207
Senast: mars
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 002
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 939
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp