frambensteknik.

C

celiiiina

är det någon som har nå bra tips på hur man får bättre frambensteknik på hästrackarn? :D

Sv: frambensteknik.

Jobba med mycket serier och studser så att hon får träna upp reflexerna och bli mer kvick i frambenen. Ex på en serie är ju studs-studs, ca 6 meter fram till räcke och två språng fram till oxer. Avstånd fram till oxern beror ju på hur stark hästen är och vilka klasser den går samt även hur kvick hästen är. Normalt är ju ca 10,5 m på två språng,men vi kör på 9 och ibland ner till 8, men har då en häst som är ganska van vid den serien och som har ganska mycket styrka i bak så att hon orkar korta sig och samtidigt hoppa upp och räcka över oxern.

Men som sagt, mycket studsserier är mitt tips!

Sv: frambensteknik.

den är 12 år och går just nu 110-120 klasser stadigt. tack så mkt för tipsen!!!:D

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Samhälle Ja, varför har vi så svårt att faktiskt hantera att något inte är enbart bra, eller enbart dåligt? På vissa punkter har jag absolut...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
2 109
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar