Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
5-6 meter är inte så långt, det går väl att ta på en vanlig släp efter bilen?Ja, hur får man hem de där stolparna på 5-6 m som rekommenderas till ridbane-belysning? Tänkte försöka köpa begagnade så leverans hem är antagligen inget alternativ.
Hur har ni andra gjort?![]()
Fast det är ju bara att ringa någon med en kranbil och boka upphämtning. Vart i landet är det? Kan jag rekommendera någon?Ja, hur får man hem de där stolparna på 5-6 m som rekommenderas till ridbane-belysning? Tänkte försöka köpa begagnade så leverans hem är antagligen inget alternativ.
Fast det är ju bara att ringa någon med en kranbil och boka upphämtning. Vart i landet är det? Kan jag rekommendera någon?
Så länge man kommer åt att lyfta dem är det väl inget konstigt att boka en upphämtning och leverans. Väger de inte så mycket går det ju att lasta på en vanlig lastbil, eller flakbil.
Men som de andra säger, en lång kärra funkar ju också bra.
Ja, är det så lång sträcka hade jag nog tagit och hyrt ett längre släp och kört själv. Speciellt om man vill spara pengar.Dalarna till Västmanland och jag har absolut noll kontakter i kranbilsbranscheninbillar mig också att 'vinsten' i att köpa begagnade skulle försvinna i dyr frakt också men har egentligen ingen aning
![]()
Vi har anlitat en grävare med stolpgrip när vi planterade om björkar av modell större, och vid bygget av lösdriften så kom vår granne med timmergripen i lastaren.Tack för alla svar! Då försöker jag nog åka och hämta dem själv
Sen blir nästa klurighet hur man reser stolparna![]()
Vi valde att köpa fällbara stolpar för att minimera krångletTack för alla svar! Då försöker jag nog åka och hämta dem själv
Jag har det så lyxigt att jag har C-kort och tillgång att låna lastbil via jobbet, där flaket är 7,2m långt, vet inte om jag hade velat köra det på vanlig släpkärra efter bil, nog lite beroende på hur släpkärran ser ut. Alternativt hade jag kollat möjligheterna till hemfrakt.Ja, hur får man hem de där stolparna på 5-6 m som rekommenderas till ridbane-belysning? Tänkte försöka köpa begagnade så leverans hem är antagligen inget alternativ.
Vi valde att köpa fällbara stolpar för att minimera krånglet
![]()
![]()
Vi har anlitat en grävare med stolpgrip när vi planterade om björkar av modell större, och vid bygget av lösdriften så kom vår granne med timmergripen i lastaren.
Visa bifogad fil 45617
Jo, det får man ju göra ändå. Men så smidigt att inte behöva hyra lift för att byta en lampa eller ändra vinkeln.Enkelt japp, men de alternativ jag hittar har varit väldigt dyra..
Gjuta en plint/förankringen kommer man väl inte ifrån ändå?
1,5 mSmart! Hur djupt har ni grävt ner stockarna?
Det du måste tänka på om du hämtar dem på släpvagn är balansen. Lika mycket vikt framför som bakom hjulaxeln, annars blir det obalans och du riskerar att hela ekipaget börjar wobbla och en olycka är framme. Så, du måste ha ett släp som är långt i sig. Och markera utstickande delar bakom släpvagnen väl.Tack för alla svar! Då försöker jag nog åka och hämta dem själv