Frågor om sidepull!

Sv: Frågor om sidepull!

Vf kan du inte rida i träningsgrimman då?

Jag red första gången på inhängnat område så jag visste om broms och styrning fungerade sedan red jag som vanligt.

Jag satte bara på hästen bettlöst träns (hackamore, sidepull, grimma, repgrimma och remont) och red ut, här har vi inget inhägnat område så det var bara att chansa, och se, än lever jag :angel:
Måste säga att jag enbart skrittar i grimma samt repgrimma, dom andra travar, galopperar samt hoppar jag med , remont har jag ej hoppat med än dock.

Så det beror på hur dumdristig du är :angel:

Vf kan du inte rida i träningsgrimman då?

Jag red första gången på inhängnat område så jag visste om broms och styrning fungerade sedan red jag som vanligt.

Den sitter inte jättebra. Men visst kan jag göra det!
Problemet är att snöret över nosen väldigt lätt åker ner över nosen och man måste rätt till den rätt ofta. Inget problem alls när man leder men om man är ute och travar kan det ju vara svårare ;)

Jag satte bara på hästen bettlöst träns (hackamore, sidepull, grimma, repgrimma och remont) och red ut, här har vi inget inhägnat område så det var bara att chansa, och se, än lever jag :angel:
Måste säga att jag enbart skrittar i grimma samt repgrimma, dom andra travar, galopperar samt hoppar jag med , remont har jag ej hoppat med än dock.

Så det beror på hur dumdristig du är :angel:

Min ponny är så snäll så det ska nog inte vara någon fara. Han har aldrig stegrat sig (när man sitter på), bockat eller skenat iväg. Det ända jag kan tänka mig at han skulle göra är väl att gå lugnt iväg och vägra stanna tills han ser något gräs.

Men utifallatt så börjar jag på ridbanan :laugh:

kl*
Jag har också letat efter ett sidepull länge nu. Bara hitta dyra som ligger på 800 och uppåt. Har ju tyvärr inte råd till det. Men funkar en remont nosgrimma bra då? Min häst funkar fint att rida ä vanlig grimma, går i bra form, mycket stadigare än med bett.

Finns det inga billiga. Ingen som har någon smart konstruktion som funkar snarlikt??:p

Den ser ju bra ut! :D

Har nu tränat med sidepullen och det funkar lika bra som med bett :laugh:

Liknande trådar

Islandshäst Min islandshäst (sto) blir väldigt het och springig ute. Hon glömmer helt plötsligt hur man travar och det finns bara två gångarter då...
Svar
18
· Visningar
3 803
Senast: Lingon
·
Utrustning Hej! Jag har lite undringar om era åsikter kring bettlösa träns, vilka varianter ni använder och varför? Jag har en mycket känslig...
Svar
2
· Visningar
1 741
Senast: Yrja
·
Utrustning Jag har länge tänkt på att jag vill testa ett bettlöst träns till min häst. Han är och har aldrig varit särskilt glad för bett, och vi...
Svar
7
· Visningar
961
Senast: Swedenping
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka