frågor om ras

Har ingen, men har varit sugen på en Appenzeller och på senare tid mer inne på Entlebucher. Vet bara att det finns ett fåtal kennlar av raserna i Sverige så man kan nog behöva skriva upp sig på valplista långt i förväg.

Har ingen, men träffade en entlebucher tidigare i år och pratade en stund med ägaren (som var supertrevlig) :) Vad är det du funderar över?

Skulle vilja veta om någon har en Enyelbucher sennenhund eller Appenzeller sennenhund.

En familj längre bort på gatan hade en appenzeller som hennes moster fött upp. Riktigt otrevlig med stor vaktinstinkt, tog bort den när den var 5 år, för då hade den bitit flertalet av sönernas kompisar. Tror att uppfödaren slutade föda upp dom och gick över till Berner sennen. Självklart måste det finnas trevligare exemplar :)

Vad hete hunden du träffade. Har också träffat en Entelbucher jättrevlig. Jag vill mest veta om någon hade (-:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 454
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 022
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 313
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar