frågor om ras

Har ingen, men har varit sugen på en Appenzeller och på senare tid mer inne på Entlebucher. Vet bara att det finns ett fåtal kennlar av raserna i Sverige så man kan nog behöva skriva upp sig på valplista långt i förväg.

Har ingen, men träffade en entlebucher tidigare i år och pratade en stund med ägaren (som var supertrevlig) :) Vad är det du funderar över?

Skulle vilja veta om någon har en Enyelbucher sennenhund eller Appenzeller sennenhund.

En familj längre bort på gatan hade en appenzeller som hennes moster fött upp. Riktigt otrevlig med stor vaktinstinkt, tog bort den när den var 5 år, för då hade den bitit flertalet av sönernas kompisar. Tror att uppfödaren slutade föda upp dom och gick över till Berner sennen. Självklart måste det finnas trevligare exemplar :)

Vad hete hunden du träffade. Har också träffat en Entelbucher jättrevlig. Jag vill mest veta om någon hade (-:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 261
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 481
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 125
Senast: Wenniz
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 251
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka