frågor om problembeteenden, hjälp mig!

fikapaus_

Trådstartare
hej där.

är det några här som skulle kunna hjälpa mig. jag befinner mig i ett "plugg-koma" och känner mig fruktansvärt omotiverad och fantasilös. wää

jag ska skriva ett arbete i etologi (läran om djurens beteende) och det ska handla om problembeteenden hos hund och katt. och arbetet ska innehålla en enkätundersökning och en fakta del där jag letar info i böcker.
jag hade tänkt mig att arbetet ska handla om problembeteenden hos hund/katt i anslutning till djurkliniker och djursjukhus (alltså besök hos vet). jag tänkte mig en enkät som ska ges ut till djurägaren och en enkät till djurpersonalen på kliniken.

men problemet är att jag har svårt för att formulera frågor till enkäterna. frågorna till djurägarna hade jag tänkt skulle handla om 'har din hund/katt ett problembeteende som du har varit tvungen att söka hjälp hos veterinären för? om ja vad för typ av problembeteenden? beter sig din hund/katt annorlunda vid ett besök på kliniken jämfört med djurets hemmamiljö? om ja på vilket sätt beter sig djuret annorlunda och vad beror det på? har ni sökt hjälp på annat sätt än hos vet för erat djurs problembeteende?' osv.... vilka fler frågor kan man ställa till djurägaren som har någon anknytning till problembeteende och djursjukhus/klinik? tanken är att enkäterna ska fyllas i när djurägaren sitter och väntar i väntrummet på djurkliniken alt. under/efter deras besök hos vet.

och till djurpersonalen på klinikerna hade jag också tänkt ställa några frågor. kanske i stil med 'vilka problembeteende ser du/ni hos de hundar och katter som besöker er och hos de djur som ligger inne för vård? hur hanterar ni dessa problembeteenden? vad kan ni erbjuda för hjälp till djuret och dess djurägare?' osv...


hjälp mottages tacksamt. ös på med exempel på frågor. inga förslag är dumma. och jag kommer inte ta någons fråga och skriva av utan jag behöver ideér till frågor som jag kommer formulera på mitt sätt. så inget copywriting kommer ske.

:D kom igen!
 
Sv: frågor om problembeteenden, hjälp mig!

Tänk ut frågor efter vad du vill ha ut information. Vad är det du vill veta? Hur många frågor ungefär?
Riktar du in dig på alla sorters beteenden eller några specifika, t ex kissar i sängen eller sånt?
Definiera även "problembeteenden" så det inte blir missförstånd.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278
Övr. Katt Är som sagt allergisk mot katt men har i flera år hört om sibirisk katt. Har haft hund i flera år trots allergi även där men då gick det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 433
Senast: Liten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 046
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp