frågor om fisk

Sv: frågor om fisk

Elionor skrev:
Det medlet var nog snarare för att förbättra kvaliteten på vattnet vad det gäller klor, pHvärde och andra tillsatser som finns i vårt kranvatten.

Tillägg två: slöjstjärtar går upp till ytan och sippar luft/syre, därför klarar de sig utan pump även om man kanske kan vara lite snäll och skaffa en ändå... :) Eller frekventa byten resp. syresten.

Tillägg tre (fasiken vad jag snurrar): växter syresätter vattnet....

Om en slöjstjärt går till ytan och kippar så ligger den firren lite risigt till. Slöjstjärten har inget labyrintorgan som tex kampfisken och guramin, och kan heller ine tarmandas som många malar, så det är absolut inte ett alternativ till att syresätta vattnet. En slöjis som "kippar" för länge är på väg att lämna denna världen.
Till TS. Det KAN gå utan pump, alternativet för dig är att byta mindrre mängd vatten så ofta att pump blir överflödig. Detta är tidskrävande och lite trist i längden, därför är det bäst med pump.
Mitt 500 litersakvarium skulle OCKSÅ klara sig utan pump, men det blir himla meckigt, och det gäller att belastningen inte är för hög.

Sv: frågor om fisk

Gabbi skrev:
Om en slöjstjärt går till ytan och kippar så ligger den firren lite risigt till. Slöjstjärten har inget labyrintorgan som tex kampfisken och guramin, och kan heller ine tarmandas som många malar, så det är absolut inte ett alternativ till att syresätta vattnet. En slöjis som "kippar" för länge är på väg att lämna denna världen.

Aj fasiken, där ser man... Nu har jag lärt mig något nytt igen.

Synd att det är så svårt att se på en fisk om den mår bra eller helt enkelt bara överlever.

/Elionor *med dåligt samvete för sina två tidigare slöjstjärtar Hubba och Bubba som levde utan pump* :(

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 398
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka