Frågor om bästa hundfodret

Vi har två frysar, den ena ska det bara vara Klass i och den andra (vanliga, som sitter ihop med kylskåpet) har vi våran mat i. Klass-frysen klarar av runt 60 kg så jag ska köpa på mig det när den här ransonen tar slut :)

Det är en fröjd att se min kräsna bäbis hoppa och studsa när jag tar fram Klassfodret :love:

Det kostar ca 160 kr för 10 kg. Återförsäljare finns det lite överallt. Vissa är privatpersoner, men för det mesta är det olika djuraffärer :)

Vart bor du, så kan jag kolla?

Purina Pro Plan. ca 450 kr för 15 kg tror jag. Vi är nöjda, hunden (Weimaraner) är fin i pälsen, glad och pigg :banana: och i lagom hull. Har bara använt det här fodret till henne, så vi har inget att jämföra med.

/J

Mjukt/torrt? torrt
Märke/namn? lone star hearty choice
Pris? 369 kr/15 kg (11:e säcken gratis)
Värt priset? ja
Tycker du att det märks tydliga förändringar hos hunden, om du byter foder? o ja! jyckarna har fått riktigt skräpfoder innan och nu bajsar de knappt hälften så mkt, plus att labbens skitar är fasta. dessutom behöver de inte äta så mkt.
Tycker du att det finns för många/för få sorter att välja på? ja och nej. det är lite svårt att få en överblick över vilka foder som är bra och att jämföra, men å andra sidan skadar det inte med lite konkurrans.
Om du har flera hundar, äter alla samma sorts foder? de äter samma, har en schäfer på 6 år och en labbe på 4 år

jag tycker att lone star är ett ganska bra foder, och det är bra att det finns en variant med lite mindre fett till mina lättfödda hundar. dock är jag lite nojjig när det gäller salmonellarisken, någon som vet hur noga det kollas i usa?

Vi köper Canami, regular, till våra hundar. Ett svenskt helfoder som vi ger torrt och betalar ca 200:- för en 15 kg säck. Helt klart värt priset och hundarna mår mycket bra. Vi märkte skillnad när vi testade med olika märken och "modell". Många på vår brukshundsklubb använder sig själva av fodret och kan även de rekommendera det.

Vilket hundfoder tycker DU är bäst? Det hunden äter.Han är såå kräsen.
Mjukt/torrt? Mjukt
Märke/namn? Eukanuba perfomance high activity och klass vom
Pris? Eukanuban är dyr men värt det och klassen kostar 159 kr för 10 kg.
Värt priset? Ja, nu behöver vi inte kasta bort mat pga kräsen vovve.
Tycker du att det märks tydliga förändringar hos hunden, om du byter foder? Ja mycket.
Tycker du att det finns för många/för få sorter att välja på? Nej
Om du har flera hundar, äter alla samma sorts foder?Har bara en.
/ Elisabeth

Mjukt/torrt? Torrt
Märke/namn? Nutra Nuggets (gröna säcken)
Pris? hmm. var det 400 nånting?
Värt priset? Jepp!
Tycker du att det märks tydliga förändringar hos hunden, om du byter foder? Skiter mindre, bättre päls, mindre stress!
Tycker du att det finns för många/för få sorter att välja på? Tycker det är bra att utbudet är stort men tyvärr tycker jag att det finns för mycket billigt skräpfoder.
Om du har flera hundar, äter alla samma sorts foder?
Har bara en.

Hittar ingen alls i närheten :crazy: Luleå var det närmaste verkar det som.. Om det inte finns några fler städer i närheten?

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 064
Senast: super
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka