Frågor om att transportera häst.

N

NoWay

Hej!
Nu i sommar ska vi köra ungefär 60mil med min häst och det jag då undrar är följande;
1. Ska hästen ha tillgång till vatten hela turen?
2. Ska man stanna och fodra hästen på vägen?

Vi räknar att det kommer att ta ungefär 11-12h.

Sv: Frågor om att transportera häst.

Hej!
Nu i sommar ska vi köra ungefär 60mil med min häst och det jag då undrar är följande;
1. Ska hästen ha tillgång till vatten hela turen?
2. Ska man stanna och fodra hästen på vägen?

Vi räknar att det kommer att ta ungefär 11-12h.

När vi har åkt till belgien osv (lastbil) så brukar hästarna få ett mål med hö vid ungefär halva resan och då får dom även MKT betfor med MKT vatten... funkar super och speciellt på hästarna som inte dricker så mkt.

OM du känner dig osäker med vattnet så stanna en gång x-tra för att kolla om pollen är törstig;)

Sv: Frågor om att transportera häst.

vi brukar stanna med jämna mellanrum på lämplig tapp för att vattna (har hink med och tar vatten på tappen).
jag har oftast "höpåse" fram så hästen kan äta.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 563
Senast: Lejanna
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 923
Senast: Svartkatt
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 934
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix