Frågetråd!

Jag filosoferade lite runt detta nu och tänker som koppling på att vi i Sverige ofta droppar bokstäver, som att vi oftast inte uttalar "t" i "det", då det flyter bättre att säga "De är de ju" än "Det är det ju".

Njae, snarare "De 'ere ju" (knackljud vid ') väl?

/stockholmare :angel:

1. De ska ju börja tas senast tre dagar innan (4 för mig enligt min läkare) och det är ju mitt under den tiden mitt humör är pissigt. Kommer man skjuta på humöret också samtidigt som mensen? Det vore ju ascoolt! :D

Helt ovetenskapligt svar som bygger endast på egna erfarenheter från totalt 2-3 gångers användande: Nej.

När jag har skjutit på mensen så har alla symptom utom själva blödningen dykt upp vid samma tidpunkt som annars. Alla omkring mig har varit dumma i huvudet, kött och choklad har fått magisk dragningskraft, jag har bundit en massa vätska och sen har jag alltså inte börjat blöda men det har också varit det enda. Ilska och matsug har försvunnit efter lika lång tid som vid en vanlig mens, men opraktiskt nog så har den extra vätskevikten hållit i sig tills jag slutat äta pillren och alltså fått mens. Inte helt kul. :cool:

Helt ovetenskapligt svar som bygger endast på egna erfarenheter från totalt 2-3 gångers användande: Nej.

När jag har skjutit på mensen så har alla symptom utom själva blödningen dykt upp vid samma tidpunkt som annars. Alla omkring mig har varit dumma i huvudet, kött och choklad har fått magisk dragningskraft, jag har bundit en massa vätska och sen har jag alltså inte börjat blöda men det har också varit det enda. Ilska och matsug har försvunnit efter lika lång tid som vid en vanlig mens, men opraktiskt nog så har den extra vätskevikten hållit i sig tills jag slutat äta pillren och alltså fått mens. Inte helt kul. :cool:
Så här i efterhand kan jag säga att jag var rätt lugn och snäll trots att jag skulle haft mens de dagarna. Lite känslig och olycklig vid ett tillfälle, men inte arg och irriterad och personen jag träffade var inte dum i huvudet alls. ;)
Dock fanns chokladsuget konstant, inte bara då utan även när jag väl fick min mens så det blev onödigt extra långt sug! Och när jag fick min mens, då jävlar var alla :devil:, lite snäsig och fräsig var jag nog allt!

Men mensvärk hade jag hela tiden, hemskt :(

Eftersom den här medicinen trots allt störde min epilepsimedicin så är det nog uteslutet att jag testar dem fler gånger!:meh::cry:

Så här i efterhand kan jag säga att jag var rätt lugn och snäll trots att jag skulle haft mens de dagarna. Lite känslig och olycklig vid ett tillfälle, men inte arg och irriterad och personen jag träffade var inte dum i huvudet alls. ;)
Dock fanns chokladsuget konstant, inte bara då utan även när jag väl fick min mens så det blev onödigt extra långt sug! Och när jag fick min mens, då jävlar var alla :devil:, lite snäsig och fräsig var jag nog allt!

Men mensvärk hade jag hela tiden, hemskt :(

Eftersom den här medicinen trots allt störde min epilepsimedicin så är det nog uteslutet att jag testar dem fler gånger!:meh::cry:

Tråkigt! :( Men då kanske våra samlade erfarenheter kan hjälpa någon annan fatta beslut i frågan, i alla fall.

Tråkigt! :( Men då kanske våra samlade erfarenheter kan hjälpa någon annan fatta beslut i frågan, i alla fall.
Ja, men det är ju ändå en bra medicin, men samtidigt vore det ju konstigt om kroppen inte reagerar på en sådan medicin. Man rubbar ju hela hormongrejset i kroppen ju. Undrar hur nyttigt det är egentligen?

På det stora hela skulle ag göra o det igen vid behov, sparade de tabletter som inte gick åt.... om jag får ordning på epilepsimedicinen så kanske jag kan testa fler gånger, hoppas jag!

Kul att mitt humör inte dök upp när jag tog dem :D

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 774
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 905
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
4 040
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar