Frågelek nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Frågelek nr 3

Med tanke på att min hund avlivades i fredags så har den varit minst sagt känslosam. Men med tanke på omständigheterna har den varit fin.

Vad är det roligaste du ska göra imorgon? :)

Vad tråkigt att höra, beklagar sorgen. Varför blev du tvungen att ta bort hunden?

Blir nog ingen rolig dag imorgon, ska till veterinären med vår katt som kanske har brutit svansen :cry: Men hoppas verkligen bara den gått ur led och att det är lätt fixat. Är så ledsen att vår katt har så ont :(

Samma

Vad tråkigt att höra, beklagar sorgen. Varför blev du tvungen att ta bort hunden?

Blir nog ingen rolig dag imorgon, ska till veterinären med vår katt som kanske har brutit svansen :cry: Men hoppas verkligen bara den gått ur led och att det är lätt fixat. Är så ledsen att vår katt har så ont :(

Samma

Har läst dina trådar om din hund, beklagar sorgen :(
[/QUOTE]

Tack båda två :love:

Akerman: Kort förklarat så var hon dels gammal och började dra på sig så pass många sjukdomar att vi tyckte det var vettigast att sluta behandla och istället låta henne somna in. :(

Håller tummarna för katten!

*KL*

Hur många anställningsintervjuer har du varit på? (tele-intervjuer räknas också)

En, haha. Och det jobbet fick jag! :D

Vad väljer du: du får en miljon kronor eller du får skänka 10 miljoner kronor till välgörenhet (på ett sätt där det är säkert att varenda krona går till just välgörenheten)?

Måste vara egoistiskt och ta en miljon kronor med tanke på vilken sits jag sitter i..

Samma

Den var svår tycker jag. Hade jag valt 10 miljoner hade dom fått gå till nåt med djur att göra iaf. Typ Djurensrätt eller rädda tigrarna eller rabbies smittade hundar eller liknande. MEN eftersom jag också är behov av pengar så kanske jag varit lika egoistisk själv och valt 1 miljon.. hmm..ja den frågan tåls att tänka på!

Min fråga: Om du har fått ett sommarjobb (3månaders) som du verkligen vill ha (2000 ansökande varav du är en av 150st som blev anställd) du ska bara skriva på anställningspapper inom någon vecka, sen är det klart. Men sedan hittar du ett jobb som är en tillsvidare anställning inom ditt yrke/utbildning (ett yrke som du vill jobba inom), du söker även det jobbet. Denna arbetsgivare vill troligen att du kan börja snarast (om man är den rätte) men du är samtidigt väldigt osäker på om han kommer anställa just dej (du har blivit "nekad" jobb där tidigare) Hur hade du gjort i denna situation? En tillsvidareanställning är ju självklart bättre än ett 3mån sommarjobb, men nu när du fått chansen på detta ställe vill du ju helst inte tacka nej, speciellt nu när du är så nära anställningsavtalet och garanterad jobb över sommaren. Låt oss säga att du påbörjar sommarjobbet innan du hunnit fått svar från andra jobbet och det visar sig att även han (andra jobbet) vill anställa dig, hur hade du gjort då?

Ps. Det gick bra med katten, inget var brutet eller gått ur led. Han hade "som tur var bara" blivit biten (troligen av grann-kattkompisen), så nu ska han gå på penicillin i 8 dagar :)

Senast ändrad:

Om du påbörjar sommarjobbet och sen får jobb så är det väl bara att avsluta sommarjobbet, eller?

Bästa tiden på dygnet?

Kvällen, då jag kan ta det lite lugnt.

Vad tittar du först på när du spanar in en kille?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 441
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 877
Senast: lizzie
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 852
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 054
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur