Frågar om Gymkhana!! Hjälp Hjälp Hjälp!!

P

_paniiik_

Hej,
Jag ska skriva ett grupparbete om gymkhana och behöver er hjälp!
Min fråga som jag ska besvara är:
"Vad behöver man mestadels träna på?"
Jag förstår att både ryttare och häst behöver träna på allt möjligt men jag behöver konkreta svar! Så snälla om någon rider (och kanske tävlar gymkhana) snälla svara och skriv vad ni tränar mest på.
Tacksam för svar:bow:

Sv: Frågar om Gymkhana!! Hjälp Hjälp Hjälp!!

Jeg red Gymkhana eller Mounted Games internasjonalt før(men ikke nå lenger)

Jeg selv trente mye kondis og spenst. Det er mye hopping av og på ponnien i fart så har du ikke bra kondis holder du ikke gjennom hele tävlingen.

Med ponnien min trente jeg faktisk mest dressyr/lydnad. Holdt-gallopp- holdt... og myket den opp så den var lett å svinge.

Ellers trente vi race 2 ganger i veckan. Da trente jeg mest på de racene jeg var dårlig på som feks skrapet og alla på hopp race.
Holdt treningene relativt korte så inte min ponnis skulle bli lei. Om jeg trente i hop med noen trente vi mye väksliger ettersom det er det det er mest feil på på tävling.

Håper du fikk de opplysningene du trengte ellers så kan jeg formidle kontakt til ryttere som er på det norske landslaget om du behøver mer info!

Jag tränar och tävlar gymkhana och jag håller med. har du ingen kondition håller du inte en hel tävling. Spenst är en viktig del eftersom du hoppar av och på. För det tränar jag bla gordhopp:bump: sen måste man vara smidig om man te x ska i genom ett däck man måste även vara snabb om man har missat nått och ska rätta till det.

kordination måste ma ha oxå. Balans är ju en jätte viktig del. Där kan man träna olika balansövningar på hästen.

Tack så jättemycket! Nu blir det lättare för mig!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 559
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
21
· Visningar
2 785
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30