Fråga om travbett

Sv: Fråga om travbett

Kanske för att förhindra skänklarna åker fram och att hästen fipplar med dem?

Senast ändrad:

Det är en rem som normalt används på pelham- och kandarstänger och har som funktion att dels hålla kinnkedjan på plats, men också att hindra skänklarna att vrida sig för långt fram.

Tack för svaret, men det kan ju inte vara meningen på det bettet, skänklarna på ett travbett vrider sig knappast på samma sätt eftersom det endast finns en D-ring att fästa tömmen i?

Nej, jag tyckte inte heller det från början... Men jag får erkänna att jag litade på beskrivningen som fanns på den senaste bilden jag länkade till. Som sagt sysslar jag inte med trav, så jag känner tyvärr inte till någon alternativ användning av skumremmen.

Om ni vill ha ett mysterium till har jag ytterligare ett mystiskt bett, som jag gissar på har travanknytning....

9425160.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 480
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 486
Senast: valy
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 564
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård