Fråga om hästpass!

soffie

Trådstartare
Har förstått att det är väldigt lång väntetid på passen. Vet nån hur det kommer att bli för alla som skall tävla 2006 och inte har hunnit få sina pass?Jag hittar inga svar på asvhs hemsida. Det står bara nåt kort om att om man behöver passet akut får man betala 500:-, så får man det inom några dagar, men om det är många som behöver det akut då?då blir det vell väntetid ändå?Eller kommer man att kunna tävla medans man väntar på sitt pass?

Jag börjar bli lite orolig!Nån som vet nåt??

Sv: Fråga om hästpass!

Alla hästar i Sverige vare sig man tävlar eller inte ska ha pass from 2006. Dock behöver storhäst inte chipmärkas som ponny behöver.

Ja, det är sant, men för att få tävla behöver man inte ha pass, så bara man har skickat in papprena är det lugnt, passet kommer ju när det kommer...och så länge man inte ska slakta hästen eller behandla den med preparat som gör att den är otjänlig till livsmedelsproduktion har man ingen praktisk användning för passet

Hej!
ja det var nog som jag trodde, fick lite noja ett tag... mejlade till asvh och dom sa att det var lungt så länge jag hade vaccinationerna, och det har jag! Då är det bar att köra på då!

men man måste väl ta med vaccinationsintyg/hästintyg? dvs 2006=Pass? eller r jag helt fel ute nu?

vacc.intyg ja, men man kan ha ett löst intyg så behöver man inte släpa på passet,

och på högre tävlingar hästlicens, som inte har ett dugg med passet att göra

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 427
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 200
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 619
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 111
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar