Fråga om Facebook

Och kan jag på något vis dölja även poster i offentliga, öppna grupper för vänner?

Det handlar om att lägga in en annons i grupper som jag inte vill att några specifika vänner får se.

Jag försökte det en gång, men det dök upp i min newsfeed ändå, och en kompis såg det, så jag fick ta bort illa kvickt för att undvika att "obehöriga" skulle se.

Nej jag letade runt förgäves men i en grupp gick det inte att dölja, bara om man postar normalt så kunde man välja mer precist.

Det borde vara så, men det var en sluten grupp jag postade i, och en ickemedlem som var vän med mig kunde se det i sin newsfeed.

En sluten grupp ser inte de som inte är med.

Precis, men sånt där kan ju fela och sen beror det ju vilka inställningar admin för gruppen har satt också. Finns ju låsta grupper där alla kan se vad som postas (men inte skriva eller gilla eftersom den funktionen bara är för medlemmar) och det finns grupper där man som icke medlem inte ser vad som postas.

Vilken liten feed uppe till höger :confused:

Nån sån har då inte jag och har aldrig haft och jag ser heller inte vad mina vänner postar i helt stängda grupper och vice versa.

Vilken liten feed uppe till höger :confused:

Nån sån har då inte jag och har aldrig haft och jag ser heller inte vad mina vänner postar i helt stängda grupper och vice versa.
Den listan där det står

XX gillar YYs bild
ZZ har kommenterat på VVs länk
AA gillar BBs status

osv...

Det enda som finns till höger på min facebook är mina sidor som jag skapat (oftast förminskad ja) och till vänster är det ju alla vanliga länkar till sidor, grupper och sånt bara, så ingen minifeed där heller (tack och lov!)

ingen-feed_zps61fb3cb0.jpg

@Gnist , du måste ha dolt den feeden. Jag har gjort det för längesedan, fråga mig inte hur bara men jag vet att jag var så irriterad på den att jag tog reda på hur jag skulle ta bort den. Hur jag nu gjorde.

Hade nog kommit ihåg om jag haft den, för det låter rätt irriterande att ha en sån :wtf:

Eller ja, är det 4-5 år sen så kanske jag helt enkelt förträngt den :idea: Men jag vet att det är inget jag haft sen jag flyttade hit i alla fall och här har jag bott drygt 3 år nu :banghead:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle skriva ett inlägg i den lokala Facebook-gruppen genom appen, men rutan för att skapa ett inlägg finns inte. Kikade runt i...
Svar
10
· Visningar
628
Senast: Soffan74
·
IT & mobiler Jag har en fråga angående Facebook. Jag har få vänner där samt få grupper alltså ett litet flöde. Men från vissa vänner ser jag alltid...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 811
Senast: mars
·
Samhälle Samhället måste förvalta den tillgång som begåvade barn utgör. Det är ju de barnen som skall bli morgondagens forskare och experter. Som...
7 8 9
Svar
171
· Visningar
4 715
Senast: Inte_Ung
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 735

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat