Fråga om benskydd

Köpte sånna av Eskadrons variant till min ponny strax innan hon blev så halt att jag tog bort henne. Hann bara prova dem en gång. Det är nog inte så många som söker sånna för jag har haft dem ute på annons länge utan många svar alls...

Jag använder sådana ibland. Mina är leopardmönstrade. Det är nog mer en westerngrej för mina är från ett westernmärke iallafall :)
Jag tycker de är bra och det kommer inte in mer smuts under dem än vanliga benskydd. Känns som om de ger bättre stöd än vanliga strykkappor.

Hur kommer det sig att benskydd av den här typen inte används så ofta på dressyrhästar?

http://www.hooks.se/produkt/damasker-sports-medicin-showmasterr/59871/59435/

Eller är det bara jag som inte sett dom?

Jag använder så lite utrustning som möjligt, alltså inga benskydd eller lindor till häst som inte slår sig.
När jag "dressyrar" använder jag inga benskydd alls.

Just den här typen av benskydd har jag dock använt fram på häst som tränas inom western, eftersom risken ökar att hästen slår sig fram när man tränar spinn.

Jag har också använt dem som transportskydd.

Skydden i sig är suveräna på så sätt att de är enkla att sätta på, enkla att justera, enkla att tvätta (tvättmaskin är bra att ha).

De är himla snygga!
Jag funderade på såna. Men hade velat ha lite längre än de görs. Så jag sket i det iom att de iaf blir så mycket mer skitiga än såna med läderfeeling, som man kan torka av bara. Och jag är lat och grisig.. :P

Jag använde de nästan alltid (fast PC, men är ju sak samma vilket märke, modellen är ju densamma), mest för att jag är för lat för att orka linda varje pass ;)

Kom inte på märket först. Men googlade och det är Equilibriums stretch and flex.. :)
Ah sånna har jag också ju, tänkte inte på dem. De är riktigt bra, nästan för bra kardborre så man får ta i för att få av dem. Jag gillar dem mycket bättre än de hårda dressyrskydden och hästarna verkar tycka samma.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
499
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
13 995
Senast: fio
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar