Fråga om benskydd

Jag använder nästan uteslutande denna typ av damasker (när jag inte orkar linda), Le Mieux-varianten är super, har säkert 5-6 set. De är så lätta att tvätta och snabba att få av och på.

Använder dem också som transportskydd tillsammans med boots på kortare resor.

Jag tycker originalet är jättebra, dvs Professional'c Choice, använde dom massor på min gamla häst. Billiga varianter har oftast kass passform.

Skulle gärna använda PC men de är för små ffa för korta. Har inte hittat någon kopia jag tycker duger.

Använder nästan bara sådana skydd på min dressyrpolla då hon trampar igenom kotorna så mycket att dom ibland går ner i backen och kan då få sår (händer sällan, mest när hon ska ställa sig på bakbenen eller likande..). Tycker dom är jättebra :)

Jag köpte ett par i sådan modell som tyvärr va för små för min pollen på xfull. Gillade verkligen modellen så det känns surt att behöva ta tag i att sälja:down:

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
499
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
13 995
Senast: fio
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar