Fråga angående klädsel på tävling

lfolkung

Trådstartare
Jag ska starta min första distansritt någonsin nu i helgen :-) Jag vet att jag ska ha tröja med krage men om det nu regnar (ja, typ ösregnar som det säkert kommer göra bara för att...) får jag då ha regnrock över? Regnrock med huva då. Eller måste jag även ha en regnrock med krage? Antar att jag får ha överdragsbyxor som är regntäta?

Hemskt tacksam för svar!

Sv: Fråga angående klädsel på tävling

Ja du får ha en ”vanlig” regnjacka! Även vilka regnbyxor som du vill! Det bästa är regnkläder som ”andas” annars kan man bli lika blöt innanför efter ett par mil…
Se bara upp för kombinationen blank sadel, blanka regnbyxor och studsig häst det kan snabbt resultera i att man hamnar på backen…;)
erika

Sv: Fråga angående klädsel på tävling

Haha, jag förstår att det kan bli halt :-)

Tack för svar, jag hoppas förstås på sol på lördag men det är väl bäst att förbereda sig på åska och regn...

Lena

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 987
Senast: Otherside
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 246
Senast: alazzi
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 120
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
14 609
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025