_bed_of_roses_

Trådstartare
Jag har ensam vårdnad om min dotter och har alla föräldrar dagar för mig själv, min mamma fick ju ta dom tio pappa dagarna vid forlossningen. Men har kollar runt lite på försäkringskassans hem sida men tycker den var krånglig, men tänkte höra om någon här inne vet om jag kan ge bort dagar till min mamma igen från mina dagar då? och om det går hur blir det då med min inkomst den månaden får jag inget alls dom dagarna hon tar ledigt eller drar dom dagar så jag får mindre i längden sen bara? hoppas ni fattar vad jag menar :D

Sv: FP m,m??

Nej, du kan inte föra över FP-dagar till någon som inte är barnets vårdnadshavare. Tillfällig föräldrapenning (vilket även omfattar de 10 "pappadagarna") går att överlåta, men inte föräldrapenning.

Jag har pratat med FK om samma sak, men barnet måste vara 8 månader för att mormorn till barnet ska få ta vård av barn

vilket gulligt barn. ser ut nästan exakt som min :)

Som Freddie skriver så får man inte överlåta sina FP-dagar till någon annan än den andra vårdnadshavaren. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 144
Senast: lizzie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 900
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar