Foxfire pälsglans

Visma

Trådstartare
Jag har en flaska Foxfire pälsglans till häst hemma. Ca ett halvår gammal, kommer inte användas mer då jag inte har häst längre. Min fråga är nu, är det något jag kan använda till hunden? Eller är det olika saker i för hund och häst som inte lämpar sig för annat än just det djurslag den är till för?

Den funkar iaf i ditt eget hår om du har långt :p
Jag tror inte det är några problem att använda på hunden. Lär väl knappast vara något farligt iaf så bara att prova :)
Jag använde en pälsglans jag hade i byxorna på förra hunden för att reda ut tovor. Funkade fint var dock inte samma märke som du har.

Kanske inte lämpligt att ha i ansiktet på hunden, men har hunden tex lång päls på svansen eller under magen borde det ju inte vara några konstigheter att använda det. Jag har hört om flera med långhåriga hundar som använt just pälsglans för att hundarna inte ska bli toviga lika lätt.

Jag använde det till min collie för att slippa tovor bakom öronen,i armhålan och så fanorna bak för att slippa lita av skogen som gärna följde med hem.

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 043
Senast: snöflingor
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 807
Senast: ildiko
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 175
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka