Fotbollsträning i regnväder

Mirre

Trådstartare
Sonen har börjat spela fotboll och det är träning idag, de spelar utomhus men vädret är inget vidare.
Regn och inte vidare varmt, vad bör han ha på sig? Vill ju inte att han ska bli sjuk, men inte vara för varmt och otympligt klädd heller. Tips?

N
Sonen har börjat spela fotboll och det är träning idag, de spelar utomhus men vädret är inget vidare.
Regn och inte vidare varmt, vad bör han ha på sig? Vill ju inte att han ska bli sjuk, men inte vara för varmt och otympligt klädd heller. Tips?

Något lätt, och torrt att byta om till.

Shorts, t-shirt och vattentät eller vattenavstötande jacka tror jag är lagom. Blir han för varm kan han ta av sig jackan. Och sen ett torrt ombyte att ta på så fort träningen är slut.

Ev långkalsonger under shortsen kanske kan vara ett alternativ?

Och viktigast, torrt ombyte efter träningen.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 283
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: Queen
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 818
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar