Fotad av fartkamera, neka?

Vi har inte samma syn på näbbar och klor uppenbarligen :angel:
Jag tycker att hen ska ta sitt straff men hen är myndig och bestämmer till slut själv.
Jag anser inte att hen har problem med regler över lag nej, hen körde för fort och det är det många som gör som ändå är laglydiga i övrigt
Jag hoppas verkligen det går till tingsrätt så det syns när se kollar upp körkortet nästa gång.

Det kommer inte gå så långt, en har tid på sig att betala innan det går så långt :)
Fast om han nekar och de skickar det vidare får ni inte reda på det förrän det är i tingsrätten. Det var poängen. Been there done that. Men lyssna på en polis som troligen inte har det som inriktning om den inte bor i Kiruna.... ser inte varför du startade tråden. Du tjafsar ju bara emot de som har andra erfarenheter...

Fast om han nekar och de skickar det vidare får ni inte reda på det förrän det är i tingsrätten. Det var poängen. Been there done that. Men lyssna på en polis som troligen inte har det som inriktning om den inte bor i Kiruna.... ser inte varför du startade tråden. Du tjafsar ju bara emot de som har andra erfarenheter...
Så långt kommer hen inte neka :) Jag tjafsar inte, ville höra andras erfarenheter, dock vet jag att de får minst tre påminnelser på post och sen kontakt innan tingsrätt. Du var ju utomlands och svarade ju inte på några kontaktförsök så är ju skillnad. Du måste ju märkt att du blivit fotad? Så var ju onekligen dumt så att bara skita idet :angel:

Uppenbarligen tillräckligt lik eftersom dom hittat rätt person via körkortsregistret!

Ursäkta att jag säger det men din vän är en riktig dumfan!
Hen är inte en dumfan i mina ögon, ser inte så på folk i min omgivning men är ju fritt för dig att tycka. :)

Uppenbarligen tillräckligt lik eftersom dom hittat rätt person via körkortsregistret!

Ursäkta att jag säger det men din vän är en riktig dumfan!
Den är tillräckligt lik för att de ska skäligen misstänka, sen om det är tillräckligt likt får vi se :)
Jag tror hen kommer bli tvungen att betala, men jag har haft fel förr.

Så långt kommer hen inte neka :) Jag tjafsar inte, ville höra andras erfarenheter, dock vet jag att de får minst tre påminnelser på post och sen kontakt innan tingsrätt. Du var ju utomlands och svarade ju inte på några kontaktförsök så är ju skillnad. Du måste ju märkt att du blivit fotad? Så var ju onekligen dumt så att bara skita idet :angel:
Varför skulle de skicka påminnelse om hen aktivt nekar? Eller är det låta bli att svara du menar?

Varför skulle de skicka påminnelse om hen aktivt nekar? Eller är det låta bli att svara du menar?
Påminnelser om en inte svarar, det verkar har varit en taktik för vissa. Hen har nekat och jag gissar att de kallar till förhör på station eller telefon eller så gör det ingenting pga bilden inte är tillräcklig. Det borde ju visa sig snart tycker jag.

Den är tillräckligt lik för att de ska skäligen misstänka, sen om det är tillräckligt likt får vi se :)
Jag tror hen kommer bli tvungen att betala, men jag har haft fel förr.

Men alltså , polisen har fått fram rätt person enbart genom att jämföra med registrett? Då är det ju tillräckligt! Eller är det så att det är en familjemedlem till dig? För då går dom ju via den vägen dvs anhöriga till den som är reggad på bilen. Då kan det ju vara lite mindre likt.

Men alltså , polisen har fått fram rätt person enbart genom att jämföra med registrett? Då är det ju tillräckligt! Eller är det så att det är en familjemedlem till dig? För då går dom ju via den vägen dvs anhöriga till den som är reggad på bilen. Då kan det ju vara lite mindre likt.
Som sagt den liknar men jag tror inte den är tillräckligt lik, men de kommer ju visa sig. Hoppas det går fort, är nyfiken

Ja klart man kan förstå att det är lockande att lyssna på ett sånt råd. Då behöver man ha andra vuxna i sin omgivning som bidrar med ett mer moget perspektiv och som får en att förstå att man ska ta sitt ansvar även om man har chans att slippa.
Håller helt med om detta. Det hade dessutom varit ett odiskutabelt villkor för att nånsin få låna min bil igen; att stå sitt kast och erkänna sin lagöverträdelse (vilket det faktisk är).

Håller helt med om detta. Det hade dessutom varit ett odiskutabelt villkor för att nånsin få låna min bil igen; att stå sitt kast och erkänna sin lagöverträdelse (vilket det faktisk är).
Nu verkar ju inte ts tycka lagöverträdelser och att inte ta det straff man får är någon big deal, så det är väl egentligen inte helt otroligt att sådana värderingar kommer hemifrån för den som hade oturen att åka dit.

Nu verkar ju inte ts tycka lagöverträdelser och att inte ta det straff man får är någon big deal, så det är väl egentligen inte helt otroligt att sådana värderingar kommer hemifrån för den som hade oturen att åka dit.
Jag tycker inte det är en big deal att köra för fort, däremot tycker jag att hen ska betala boten, en får ju skylla sig själv. Vad hen har med sig hemifrån vet jag inte riktigt. Dock bor vi tillfälligt under samma tak nu, därav hittade de hen trots en inte alltför bra bild :)

Visst visst. Dina svar tyder på betydligt annorlunda. Som sagt. En bra början är ju att vägra låna ut bilen tills det är betalt. Du är ju också vuxen och myndig och står för dina egna val. Handlar väl om att tycka att människor ska göra rätt för sig, varken mer eller mindra. Och nej. Där brister du.

Som sagt den liknar men jag tror inte den är tillräckligt lik, men de kommer ju visa sig. Hoppas det går fort, är nyfiken
Den här trådens utveckling blir bara märkligare och märkligare. Ena stunden ska boten betalas i nästa kanske inte ens bilden är ”tillräckligt” lik. Varför chansa? Det kommer straffa sig i slutänden.
Även det här med att det inte är någon ”big deal” om någon kör för fort, det beror på många faktorer. Inom tätbebyggt område är det en big deal, på en lite mindre landsväg med knappt någon trafik inte lika big deal om det inte går väääldigt för fort, är det mycket trafik är det också big deal att köra för fort, samtidigt som hastigheten på vägen väger in också.

Den här trådens utveckling blir bara märkligare och märkligare. Ena stunden ska boten betalas i nästa kanske inte ens bilden är ”tillräckligt” lik. Varför chansa? Det kommer straffa sig i slutänden.
Även det här med att det inte är någon ”big deal” om någon kör för fort, det beror på många faktorer. Inom tätbebyggt område är det en big deal, på en lite mindre landsväg med knappt någon trafik inte lika big deal om det inte går väääldigt för fort, är det mycket trafik är det också big deal att köra för fort, samtidigt som hastigheten på vägen väger in också.
Ja jag hade inte chansat som sagt. Det var på en landsväg, en raksträcka med en fartkamera mitt i (otroligt klantigt). Hade det var sjuhelvetes snabbt, eller på 50 sträcka osv hade jag varit mer upprörd.
Jag har inte sagt att boten ska betalas i tråden, utan jag har sagt att hen kommer betala om de inte går att neka och innan en ev tingsrätt. Det har hen fått väldigt klart för sig att hen kommer hinna betala innan den går dit. Lik är bilden men inte så lik som jag tror den måste vara? Men det kan jag omöjligt svara på.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 934
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka