Jag drar ett djupt andetag.... Den här tråden provocerar mig nästan orimligt mycket. Jag tänker att varje vuxen människa i det här landet har hört talas om vilken resursbrist det finns inom polisen, vilket i slutändan resulterar i ett stort lidande för en mängd oskyldiga brottsoffer, inte minst kvinnor och barn. Att man då har mage att neka till en simpel fortkörning, som man är väl medveten om att man är skyldig till, gör mig kort sagt skogstokig!
En massa timmar av polisiärt arbete läggs på ett patetiskt litet försöksprojekt att komma undan ett helt rimligt straff som man i slutändan troligtvis ändå inte kommer undan. Men i förlängningen gör nekandet till detta simpla brott att de svårare brotten, exempelvis våldtäktsoffer inte får de resurser de borde få, vilket i förlängningen gör att förövarna går fria. Skämmes ta mig fan!
En massa timmar av polisiärt arbete läggs på ett patetiskt litet försöksprojekt att komma undan ett helt rimligt straff som man i slutändan troligtvis ändå inte kommer undan. Men i förlängningen gör nekandet till detta simpla brott att de svårare brotten, exempelvis våldtäktsoffer inte får de resurser de borde få, vilket i förlängningen gör att förövarna går fria. Skämmes ta mig fan!