asterix_zaphir
Trådstartare
Hur stor risk är det att vet kan missa en fosterblåsa vid första ultraljudet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När vi ultraljudade våra båda ston, det ena på dag 20, och det andra lite längre, såg vet att det var en gulkropp istället för en fosterblåsa på den ena.
Det andra stoet var dräktigt och det såg helt annorlunda ut. Jag var med och kikade på monitorn och kunde alltså jämföra hur det såg ut.
Gulkroppens storlek gjorde att vet. kunde säga när hon skulle gå i brunst nästa gång, och det stämde också.
Så jag tror att om dom väl hittar nåt så ser man vad det är.
Japp, men så var det ett ovanligt besvärligt sto (inte mittFinns det nån veterinär som grejar runt med proben utan att veta var han håller till så är det nog dags att gå en kurs i anatomi.
Då undrar jag, vän av ordning, hur många osynliga tidiga dräktigheter sprutas bort på seminstat för att man snabbt vill kunna betäcka om dom "tomma" stona?
Om mina ston skulle vara "tomma" och inte brunsta om skulle jag INTE spruta brunst på dom förrän dom UL en gång till,
Det hände mej förra året. Hittade ingenting på 17 dygn.
Kollade igen på 21 och då var den där! Luriga ston:smirk:
Hur stor risk är det att vet kan missa en fosterblåsa vid första ultraljudet?
Mitt sto blev u-ljudad flera ggr. Sista gången på dygn 60 och var då tom enl vet. Men hon fölade ett fint stoföl 18 april i år.