Fosfortillskott

G

Gronda

Höet som vi köpt har MYCKET lågt fosforvärde!
Har räknat ut foderstater till pållarna och köpt fosforballans. Vet någon om det innehåller 100% fosfor?
Iaf har jag nu lagt in fosforbalans i foderstaterna och inser att jag bör ge så stora mängder som 60 g/dag/häst!! Kan man ge så mycket?

Har aldrig tidigare haft så låga fosforvärden på hö, så jag är lite osäker på hur jag ska fodra.

I övrigt kommer de i princip få vetekli, betfor och lite olja samt de gröna mineralerna från k*****.

Kvoten på höet ligger på 7,71 :)
Mineralvärdena: Ca 2,4 P 0,9 Mg 0,6

Sv: Fosfortillskott

Jag skulle byta mineralerna till Miner Vit från samma tillverkare som de gröna. Den har, om jag minns rätt, en kvot på 0,8.

Liknande trådar

Foder & Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
4 253
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 220
Senast: isafore
·
Däggdjur Jag ska bli med kanin :) Och jag längtar så efter honom! Under tiden jag väntar så har jag ju nördat in totalt på kaninfoder. Vet att...
2
Svar
26
· Visningar
4 255
Senast: _Maria_
·
Foder & Strö Hej. Fick idag svar på min höanalys. Dock så förstod jag ganska snabbt att det var grekiska för mig. Är det ngn själ här som är duktig...
Svar
17
· Visningar
2 051
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama