Fosetrmamma!

*tove*

Trådstartare
Jag har blivit fostermamma åt tre marsvin! :)

Har en kanin och ett marsvin, så jag har fem djur hemma nu.

Pojkvännens pappa har djuraffär, där ett marsvin fick ungar. Dom var stående på kontoret först, men var bara ivägen, så det är därför jag ska ta hand om dom.

Tre veckor ska jag ha dom, sen ska dom in till affären och säljas. Kommer bli svårt att lämna ifrån mig dom sen bara, men vi får hoppas att det går :angel: .

Pyttesmå är ungarna, jättesöta!

Ska försöka lägga in bilder imorn.

Sv: Fosetrmamma!

jaha okej, haha, vad bra ^^
vet ju att endel djuraffärer inte direkt går efter hur gamla dom ska vara, tyvärr :(

men det var ju tur att denna inte var en sådan :)

Reagerade på att du skrev att du hade en kanin och ett marsvin, du vet väl att marsvin ALDRIG ska gå själva, tycker du ska köpa en av bäsiarna sen och sätta ihop med ditt eget!

Och bor inte bäbisarna med sin mamma?! Om dom bara är någon vecka så behöver dom ju sin mamma och mjölk.
Dom ska bo med mamman i helst 4 veckor!

Mvh Petra

Vill säga att jag hoppas att alla är av samma kön eller att du har separerat honorna från hanarna för att marsvin blir könsmogna när de är 3-4 veckor gamla.

Jag vet att inte marsvin ska vara ensamma, jag hade två marsvin och den ena dog. Jag bestämde mig för att inte skaffa nytt, eftersom man alltid för skaffa nytt hela tiden då (en dör, den andra blir ensam så man får skaffa ny, två dör ju aldrig exakt samtidigt). Jag tänkte att detta skulle bli mitt sista marsvin, men nu har jag eventuellt bestämt mig för att behålla mamman.

Bäbisarna bor med sin mamma alltså, två bäbisar och morsan. Trodde det gick fram i första inlägget men ;)

Bäbisarna kommer väl att vara fem-sex veckor när dom tas ifrån mamman.

Oki.. Men, hm.. När ungefär kan man se vilket kön dom är?
Får väl ta bort hannen (om det är en), eller bägge om båda är hannar..
Men behöver dom inte sin morsa till dom är fem veckor eller?

Här kommer bilderna på dom!

Morsan! Hon ser ut som ett virvelmarsvin på huvudet och ett angora eller nått ibak :D . Hon borde nog vara en korsning 50/50 då.
6658073.jpg

6658075.jpg

6658076.jpg

6658120.jpg

Bäbis 1. Får kallas för Hårtuss :p

6658023.jpg

6658024.jpg

Bäbis 2. Puh.

6658021.jpg

Hon är jag väldigt sugen på att behålla.. Så söt :love: , liknar mitt eget marsvin litegrann

5951705.jpg

OKi.. Jag och pojkvännen (som också jobbar i djuraffären) får kika.
Tack så mycket!

Nån som har förslag på namn på morsan? Om jag ska ha dom i tre veckor behöver dom ju namn.. Och jag kanske behåller henne också, de vet jag inte än.. Men det känns som om jag inte kommer att lämna tillbaka alla :angel:

Det sötaste namnet som finns på marsvin är ju Pyret!:love:

Tyvärr har jag redan haft en Pyret, och det går ju inte att använda samma namn, annars hade alla mina marsvin garanterat hetat Pyret:D

Jag tycker garanterat att du ska behålla mamman eller någon unge! Att ditt andra dog och du inte vill skaffa någon ny för att den då lever längre och du måste köpa en ny sen igen osv. är ingen ursäkt!
Marsvinen måste fortfarande ha sällskap! Jag vet inte hur gammalt ditt marsvin är men du har ju ingen aning den kan ju leva i flera år till!
Så om du inte vill "börja om" igen genom att köpa en unge köp då en hona som redan är vuxen och kanske lika gammal som ditt andra! :)

Va söta dom va! :D

Hur länge dom kan gå kvar hos mamman beror helt på hur fort dom växer osv. Vissa kan födas stora och väldigt "mogna" och klarar sig själva kanske redan vid 3 veckor, men vissa föds mindre och mognar senare och såna kan behöva gå kvar hos mamma till kanske 5 veckor.
Alla är ju inte likadana utan induviduella!
Men om dom är stora och framåt och inte diar så mycket och verkar uppvakta mamman / syrrorna så tycker jag du ska separera hanarna vid 3-4 veckors ålder medans honorna ka gå kvar hur länge som helst i princip.

Lycka till!:D

Nej, iofs. Jag har antagligen bestämt mig för att behålla mamman nu :) .
Mitt marsvin är fem nu, men jag får väl skaffa nytt sen igen när hon gått bort. Annars får jag lösa det på annat sätt.

Tack så mycket

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 013
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 981
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 633
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar