Lill76
Trådstartare
Ska se om jag kan förklara.....just nu är det bra snurrigt i huvudet men jag försöker. Jag har en 4-åring som börjat bli lite tunn nu den sista tiden. Har fått förslag på att han kan behöva avmaskas. Men med vilket medel. Normalt är det väl Ivomec som gäller för unghästar i jan-feb eller är jag ute och cyklar ? Förra året använde vi Ivomec och har tänkt att göra det detta året med för man ska väl inte byta medel varje år eller hur är det nu? Men med Ivomec kommer jag inte åt bandmasken. Om jag under samma år vill komma åt både stygnflugans larver och bandmask hur gör jag??
Nästa "period" (år då jag använder Banminth) och jag konstaterar att vi har stygnfluga, som vi har varje år, hur gör jag med avmaskningen då? Kan jag under samma år blanda 2 avmaskningsmedel?
En massa svammel men den viktigaste frågan just nu är: Bör jag avmaska min unghäst NU och i såfall med vilket preparat?
Nästa "period" (år då jag använder Banminth) och jag konstaterar att vi har stygnfluga, som vi har varje år, hur gör jag med avmaskningen då? Kan jag under samma år blanda 2 avmaskningsmedel?
En massa svammel men den viktigaste frågan just nu är: Bör jag avmaska min unghäst NU och i såfall med vilket preparat?