Förvaring för all reklam

Mirre

Trådstartare
Hur gör ni med all reklam innan ni slänger det?
Man kan ju inte springa till pappersåtervinningen varenda dag. behöver hitta någon typ av förvaring att ha det i så länge.

Papperskasse som töms eller slängs när den är full.
Den förvaras i köket. En kasse för tidningar (som bärs till pannrummet för att elda med) och en för glattare papper som slängs i återvinningen.

Papperskasse från mataffären brukar jag använda. Vintertid blir det inte så mycket då reklamen åker in i vedspisen många gånger innan den är läst. Undrar om affärerna tycker de får valuta för sina reklampengar :confused:

Man kan ju inte springa till pappersåtervinningen varenda dag. behöver hitta någon typ av förvaring att ha det i så länge.
Jag har två större öl-lådor, som jag tagit med mig från systembolaget när jag handlat där någon gång. Istället för att köpa en kasse tar man en tom hög kartong och bär flaskorna/burkarna i, sen när man kommer hem så kan man använda dom till annat. Tycker de har smidig storlek som passar perfekt till reklamen och tidningar. :)

Har även en lapp på brevlådan så jag slipper reklam, men det kommer alltid lite ändå. Här får vi t ex de lokala gratis tidningarna på onsdagar (två stycken), sen kommer det lite adresserad reklam ibland, men det är enormt skönt att slippa berget av reklam som blev innan jag satte upp lappen då jag inte har någon användning för den själv, varken panna eller kamin här.

Stor skylt på brevlådan från "Reklamfritt.se". Eftersom de stackars reklamutdelarna har lite svårt med läsförståelsen så blir det ju en del iallafall...

Det är det man har lokaltidningen till
Den kommer ju ändå ;)

Det kommer inte tillräckligt med lokal tidningar för oss ;)

KL
Vi förvarar det extra i en gammal flyttkartong. Mest för att jag är borta så mycket och maken är lat, flyttkartongen rymmer ungefär sex månaders reklam. Eller 11 månader om man låter det svämma över ordentligt som sist :banghead:

Den glatta reklamen hamnar i den gröna tunnan mellan postlådan och ytterdörren,resten förvaras i en papperskasse för att senare bli tändmaterial till kaminen eller kisstidningar till valparna.

Stor skylt på brevlådan från "Reklamfritt.se". Eftersom de stackars reklamutdelarna har lite svårt med läsförståelsen så blir det ju en del iallafall...

Påminner mig om en situation här hemma:

Irriterade mig otroligt mycket på vår nya reklamutdelare som varje vecka delade ut reklam i alla postfack fastän 90% hade dekalen "Nej tack till reklam". En dag lyckades jag komma ner samtidigt som honom och lite halvt upprörd gick jag på honom.

Jag slutade kvickt när han berättade att han varit i Sverige i 2(!) månader, redan skaffat det här jobbet och den enda instruktion han fått från företaget var att om det stod "ingen reklam" så skulle han hoppa över de postfacken/brevlådorna.

Jag är fortfarande djupt imponerad av den företagssamhet han visade :bow: och när jag berättade att om han såg ett "nej" eller liknande så betydde det att man inte ville ha reklam. Sedan dess har vi aldrig haft problem m reklamutdelningen här.

Vi har tre stycken kassar i typ pressening-material; en till reklam/papper, en till returförpackningar och en till pantflaskor. De är rätt snygga med diskret färg och mönster, snyggare än vanliga papperskassar iaf. :up:

Jag har alltid avböjt reklam på brevlådan, men då jag i förra lägenheten fick väldigt mycket lokaltidningar förvarade jag dem i en pappkasse i ett skåp till dess att jag gick ut till återvinningen med dem.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så...
2
Svar
23
· Visningar
1 156
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 578
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 739
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?