Förvaring av hundsaker

NagelacksBeroende

Trådstartare
Jag vet att det har funnits trådar om detta tidigare, men den senaste jag hittar är ändå tillräckligt gammal för att bilder osv ska ha försvunnit. Och nu har jag totalt kaos i min hall, så nu behöver jag lite inspiration. Så hur förvarar ni era hundsaker?

Jag förstår inte hur det kan bli så mycket kaos av en liten hunds grejer (och ändå tycker jag att jag har ganska lite saker till fröken), det måste ju vara total kaos när man har flera hundar? :D Det hade det absolut blivit om jag hade haft fler iallafall.

Gärna bilder! Jag älskar bilder. :D

Sv: Förvaring av hundsaker

Jag köpte 6st hundrumpor från Ikea det gjorde susen på alla täcken och halsband+koppel.

Åh, jag behöver också hundrumpor. Har bara tyvärr inget Ikea nära mig. :( Men det är fint med hundrumpor iallafall! :D

Jag har 3 krokar där jag hänger aktuella koppel och halsband. På denna har jag även en byxgalge där jag hänger aktuella täcken.
Övriga smått aktuella saker har jag liggande i min ena hallbyrå-låda så som reflexer, skor, övergångstäcken, munkorgar, hundbajspåsar m.m.

Övriga kläder och koppel jag anser att dom inte använder just nu har jag tvättat och lagt i en påse i en garderob.

Jag har några hängare precis innanför dörren där vi hänger sånt som ofta används. Ett gäng koppel, halsband, täcken, reflexer, pannlampa, spårsele och spårlina är det som brukar hänga där.
Sen har jag som en liten garderob under min trapp där jag har plastbackar med grejer och ännu fler hängare. Där har jag apoteksgrejer, en massa koppel, selar, halsband, linor, leksaker, träningsgrejer och så lite av mina hundträningskläder.
Har även hängare i ett förrådsutrymme på vår övervåning där vi har ännu fler koppel, selar, halsband och så en del täcken som inte används så ofta.

Nuförtiden förvarar jag dock mycket hundsaker (träningsrelaterade) i min inomhushall. Det sparar en hel del utrymme inne.

Skulle vilja ha flera stora garderober där jag kan samla alla grejer på något organiserat sätt men det får bli senare i livet när vi har utrymme för sånt.

Såhär ser det ut i min hall
20140129_183551_zpsnuhovfyk.jpg

Älskar sånna dörrhängare när man bor så litet som jag, att jag hänger på alldeles för mycket grejjer är en annan sak :p Fler hundgrejjer och lite mössor + vantar slåss om platsen i de svarta skoskåpen. Ännu mer hundgrejjer finns i ett skåp i "köket" och i ett par backar men det är mest mat och skötselgrejjer. Koppel, selar, halsband, reflextäcke etc som används ofta är det som får hänga i hallen hos mig

(Jag har bara en hund men grejjer för typ 5 men det är en annan historia O_o:rofl: )

Ja sen glömde jag nämna att hundleksaker förvaras i en snyggare tidningssamlarlåda som jag har fått vid nån prenumeration. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 994
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Alltså, det är extremt enkelt att hantera hydrolat 😅 Jag har mitt i kylen, droppar en droppe på en möbeltass eller tops, och lägger den...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 510
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 760
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18